Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Apr 30, 2011

of apple and sambal belacan~~

salam.


rasanya lama gila gila gilaaa aku nda makan mangga cecah sama sambal belacan (isk sedapya wei).tadi time aku pegi shopping groceries dekat Carrefour, tiba2 aku teringinla plang mau makan.tapi sini mana ada berjual mangga muda.so aku pun amek la apple sebagai pengganti mangga memandangkan apple ada offerla plang arini ^^


sedap tau.dulu time sekolah rendah,kalo nampak jak pkok mangga depan rumah makcik aku tu berbuah,mulala buat projek.petang tuh,time mama tidur,pegi ambil penjuluk then pigi juluk mangga tuh.geram bha tingu banyak sangat.lepastu senyap2 pegi ke dapur buat sendiri sambal dia.makan sambil tengok cerita hindustan memang bestlah(dulu2kan time petang2 selalu jak ada cerita hindustan di tv2 hee).mula2 tuh,mama marahla jugak nda suruh makan sebab aku neh ada dugal (aku pun nda taula apa orang semenanjung cakap.pedih hati?senak hati?haha ntah) tapi lama2 tu dia pun pasrah jakla.asalkan aku nda overdose makan sambal yang pedas and mangga yang masam  tuh kalo nda nanti mesti datang dugal aku T.T


makannya abis sudah.sekarang neh bilik aku penuh dengan bau belacan.hohoho.mari kita bersemangat Malaysia !! yah! :p

6 comments:

Syazana MND said...

huwaa...mau juga...ahaha

Dila Matasan said...

hahahha buatla naa.. sng jak.sambalnya tu letak gula,kiap,blacan n cili padi then siap!! :D

Hafizah Amnell said...

uishhh kak dila. ani baru yaaa ! haha. teliur bc post kakak neh. psni post psl apa lg, ambuyat? :P

Dila Matasan said...

haha pija!! dui sesiapun mun ada mau jua makan ambuyat (tapi kena blajar dulu skill kan numpahi dulu karang licak) :D ndapa nda lama kan mulihhh.brabis tah makan ambuyat nanti :D

Raja Nurul Anis said...

nak mangga depan rumah tueee..hehehe..bestnyaaaaa

Dila Matasan said...

hehe kalo mcmtuh kenalah datang labuan cek angosh..aku avec plaisir boleh jolokkan mangga tuh.tapi kena dalam musim dia la hahha:p