Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Apr 5, 2011

life as an intern :D

salam.


2 hari sda aku stat intern.alhamdulillah.memang bersyukurla sebab teda masalah tudung.cikgu yang jaga aku pun baik, orang2 sana pun baik.part yang bestnya,kena kasi meja besar macam meja guru okies! yalah kalo di sekolah kami bukan ada kelas tetap.selalu pindah2 kelas.so bila dapat meja nih,sakaila sket kan.tehee.yang xmenahannya kami punya pejabat memang bersambung dengan chef department tu.tapi oleh sebab chef dia pun sporting,tanduk aku pun datanglah.bayangkan aku sampai sebelum kol 9 pagi,dia sampai kol 9 lebih.kol 11 lebih gitu sda hilang pegi makan kuts.balik pejabat kol 1 setengah.macam tadi lagi la.dia sampai pejabat kol 1 setengah then balik lagi ke rumah dia.3 setengah baru muncul balik then kol 4 setengah sda balik.so agak2 berapa jam jak ya kerja? selamba badak betul.so aku pun apa lagi.sambil baca thesis cikgu aku sambil tulah ak dengar mp3 ngan makan.dia lalu pun dia buat xkesah.sedap betulla kalo kerja macamnih! padahal bukan ak baca sangat pun.khayal jak lebih.hee (jangan ditiru aksi ini ngengeh)


so mulai kemarin rutin aku,keluar rumah pukul 7h30 untuk ambil tren ke Lille pukul 7h50.sampai Lille 8h25.then ambil metro 15 min so dalam 8h45 gitu aku sampaila dekat tempat aku stage (read:intern).sejam pegi ke tempat stage,sejam jugakla aku amek untuk balik ke Béthune.penatla jugak.tapi best! sebab tyme balik dari stage mesti ada jejaka encem hik3 :p


okeh aku sda merepek.ampun~~ 2 hari sda nda update blog,banyakla aku merepek.so untuk stage aku yang first ni aku kena kaji composition yang ada dalam air sungai,kolam,laut etc. and bahagian mendapan dia.aim dia untuk tahu toxicity or tahap pollution dia.so untuk kaji tu banyakla technique yang aku kena guna.tapi sebelum tu kena baca thesis cigu aku.huaaa.bari kan tdur eh bahasa orang2 phd ni.lagi2 dalam french.ayat kan berbunga nganya.padahal principe dia senang jak~~geteklaaa




aku nda jumpa gambar yang lagi lengkap.tapi dekat sediment/mendapan tu ada banyak peringkat lagi.yang pentingnya bahagian paling bawah yakni yang paling bawah adalah bahagian sulfate/sulfure.




ni plang cara untuk dapatkan sample.kita kena guna carottier (balang putih yang perempuan ni pegang) then kita akan amek sampel dari dasar sungai.ni secara manual.kalo macam laut yang dalam tu kita gunakan kapal yang besaq2 + mesin untuk ambil sampel.lebih kurang macam dekat bawah nilah:




nampak kan banyak2 carottier tu?hee.bagi aku tajuk dia ni best,tapi aku macam kinda fobia sket kerja ngan laut ni.mulalah imaginasi aku yang merepek2 ni keluar.nanti rasanya aku akan pergi ke salah satu sungai di Lille yang terkenal la jugak dengan pollution dia dengan cikgu aku untuk ambil sampel.mudah2an perangai getek aku tu nda keluar.hee


okies itu saja.doakan semoga aku nda curi tulang lagi esok.ngeh3

4 comments:

Syazana MND said...

wowwiee...ani siuk..bha mun sda pi sg tu jan lupa post ah.

Dila Matasan said...

hee mbha :D

faraHanAtiQahZaini said...

uinaaa.. siuk ny!! stat suda ko wat keja luar!!

Dila Matasan said...

ani alum lg liau.lakat tah mbaca2.nnt kali bru tah ku keluar ngambil sampel :D