Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Sep 11, 2011

jangan malas bha~~

salam.

harini hari ahad. so seperti yang selalu aku buat time aku diploma dulu, ahad nilah masanya untuk aku study betul² apa yang diajar dalam minggu tu (kalo aku malas mau buat revision time malam weekdays).untuk first week's punya revision ni aku agak liat sket mau belajar.aku memang ada buat list apa mau revise cours tahun² lepas harini supaya nanti aku xble bila cikgu ajar minggu depan, tapi tulah, lambat sangat gerak ntah bilalaaa mau abis.

mula² tadi belajar atomistique dengan configuration électronique dia and etc. stat kol 11 abis kol 4 petang.haha. padahal bukannya banyak mana pun kena belajar, cumanya aku asyik mau berfacebook then bila baca nota tu mulalah pegi merayau bukan web mana² ntah.(ouh betulla kata encik khuzairi tu facebook memang musuh pertama pelajar! :p) last² tadi the final hours tu barula study betul², try fahamkan apa yang aku sda baca and try buat balik peta minda apa yang aku faham. walaupun ndala betul² masuk ke hati tapi okla asalkan kita mencuba, nothing to lose pun ;)

cours atomistique :)

so sekarang ni tinggal mau belajar cristallins and thermo kalo sempat. aku pun xpahamla cemana aku boleh paham and boleh jawab exam critallins ni dulu sebab bila aku try mau baca balik aku LOST haha.jadi bayangkanlah apa jadi dengan thermo yang memang aku xberapa paham dulu and then aku kena baca balik sekarang ni mesti aku lagi LOST kan? ndapalah, tabah saja, adat belajar, xsemestinya baca sekali terus pahamkan? (kecuali orang yang pandai and geniuslah, aku bukannya pandai pon :p ) 

nampak susah, tapi paling bestla ni bila sda paham!

oklah, mau start study cristallins.let's begin this long and sturdy journey! take care kamu suma² and selamat kembali ke kelas esok! ;)

No comments: