Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Jun 29, 2011

last day being a Béthunoise~~

salam!


so arini aku ada état de lieu : inspection oleh tuan rumah untuk pastikan keadaan rumah adalah sama seperti time awal² masuk dulu,kalo ada apa² rosak,tolak dari duit garanty~~ tadi everything goes well, eventho aku ada pecahkan gelas 1, bekas letak butter 1, penyidai baju 1 and penarik volant (nda tau apa nama dalam bm uhuk²). ganas kan?? ngeh².nasib bek madame nda marah.aku nda kesahla kalo ya mau tolak duit dari duit garanty dulu pun,asalkan jangan marah.nanti tensen lak hoho

lepas abis tu,kirakan ke uni kan uruskan perpindahan sekolah.kirakan ambil bus kul 15h27 tau.lepastu bila sampai dekat bus stop tingu² dia cakap jadual bus tukar ikut jadual summer.so aku pun menonongla jalan balik ke rumah.tingu² bus tu slamba ja lalu sebelah aku.ngeng~~ya pi tkar jadual baru tapi still pakai jadual lama!bengong².so esokla baru aku ke sana.harap² ada orang amin.

and now aku xdapat stop myself from watching merlin! aku terjumpa 1 site haritu; boleh dl banyak seriesla sana, lagi² di sini tenet lajukan,10 min sda siap dl 1 ep.ahaks sodap kut!hehe sepa² mau dl,do feel free to do so: click here

slain daripada état de lieu ak yang agak berjaya tadi,I got byk jugakla news yang best² arini:
- tenet aku sda dapat pakai di rumah baru nanti! yeay!
- pakcik lori datang awal sket esok,antara 12-14h.sebelum ni mati² aku pikir ya datang lambat,yalah kalo ya datang lambat makin lambatla aku sampai Rennes,katalah aku ambil train kol 2 ptgkan,kol 7 baru aku sampai sana.sadap tu banar T.T
- aku ada kol ngan pakcik owner rumah aku dekat Rennes,kata yang aku akan sampai lambat esok,maybe lambat ( pukul 7 ptg and ke atas).so aku cakapla,kalo menyusahkan dia,kontrak and kunci tu kita uruskan hari Jumaatla,nanti sian plang ya kena pigi ke rumah tu,sebab untuk pegi ke rumah aku tu dia kena drive stgh jam bru sampai.lepastu dia pun cakap macamni "nanti kalau kamu sampai kestau ja saya,xkesahla lambat mana skali pun,saya sanggup drive pegi ke rumah tu untuk awak and settle suma² tu trus" ok aku terharu ok.and bersyukur sangat sebab dapat owner yang baik macam ni =)
-er ada lagi tapi ak malaskan explain haha :p

tadi bila aku pigi beli pizza dekat depan rumah aku ni,tiba² aku terasa sedih mau tinggalkan Béthune.I have spent 2 years doing my diploma here,and now I'm off for degree next year.masa memang cepat berlalu kan?rasanya macam aritu jak aku bsusah payah mau pindah ke sini,having a great time with all the revisions and exams (hell yeah, once upon a time I'm a nerd! :p) and "enjoying" the coldness in the north ahaks. and now it's already time to say goodbye :(

bye Béthune.will miss you a lots!

"Quand on vient dans le Nord on braie 2 fois: quand on arrive et quand on repart" - Bienvenue Chez les Chtis

No comments: