Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Jul 2, 2011

new home, new environment :)

Salam.


alhamdulillah. akhirnya urusan pindah aku hampir selesai,just kena tunggu pakcik lori hantar barang aku esok and hoppp I'm off to CDG airport.heee excited!hari khamis tu,lepas pakcik lori datang kol 1 setengah,aku pun blah pegi Rennes naik tgv then transit di Paris.siyes haritu aku penat.beg aku memang berat,dengan satu plastik besar lagi aku isi dengan sleeping beg,modem tenet and periuk nasi T.T hehe yang lawaknya time masuk metro tu,aku kelam kabut kan masuk sebab takut pintu tu tertutup (yalah ramai org kan,tambah lgi beg berat macam apa).skalinya periuk nasi aku terlanggar dengan besi pemegang metro tu.bunyi dia ting tang ting tang la.suma orang tengok.huwaaaa malu siot.buat muka selamba jakla kan ngeh²

yang paling seksa bila aku sda sampai dekat Gare Montparnasse (kena ambil train pigi Rennes dari gare ni-eh gare tu railway station k-).sebabnya dekat gare ni banyak tangga! mau nangis jak aku angkat beg tu.nasib bek ada 2 org pakcik tolong,then ada sorg makcik yang sdang dukung anak dia ni pun tolong (sukala dengan dia ni).bila dalam train ke Rennes tu,penat jangan cakapla.. nasib bek time dekat Rennes aku nda payah angkat beg sangat.banyak jak kemudahan escalator and lift yang disediakan.alhamdulillah.sampai² dekat apartment lepas sign contract suma memang ak nda sanggup sda memang tdur awalla haritu.


voilà my new home for the next 3 years!^^

so kemarin kerja aku pegi beli-belah barang² keperluan.dekat 200 euros jugakla abis T.T tadi plang pigi CV (bandar) bli souvenirs untuk mama,babah,faris (si nana ada sda aku blikan set makeup hoho).100 lebih jugak abis.tu pun nasib bek skang ni sales,kalo nda memang 200 lebih juala melayang.ndapala,skali skalakan,best sebenarnya bila dapat blikan barang² untuk orang tersayang ni hehe

lusa ak balik sda.bestnya! tapi aku agak sedihla jugak,sebab aku nda dpt pakai kasut yang aku mau pakai untuk balik ni.my feveret shoes kut.nda sampai 3 bulan ak bli sda ilang ya punya diamond tu huuu sedih! jadi pa lagi,pakai heels la balik ni kan.terpaksa~~ (haha kunun)

tadi kol mama,bz ya masang langsir dirumah.aku fly dari France isnin ni,iA aku sampai Labuan kol 11h25 hari slasa tu.and slasa petang tu lepas asar plang ada kenduri di rumah.tulah semangat mama sama langsirnya tu.siap di iron lgi~~ fuh kalo ak teda kerjala aku mau iron langsir ngeh². nasib bek mama blum bli prabot,nanti bolehla nyibuk bli prabot hee sukanya!!

arghh aku bru teringat ak lupa mau bli baju untuk anak² buah aku!cemana ni?? malasnya kan ke CV lgi lepasni.panas bha~~ nanti jakla di KK.hikhikhik

till then :)

No comments: