Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Jun 17, 2011

2 days in contradictory.

Khamis, 16 June 2011.


Normally harini aku akan ke Rennes sebab aku ada buat appointment dengan owner rumah aku mau tu.I was feeling a little bit reluctant to go there,but I didn't know the reason..So aku try untuk ignore those feelings and just go on with my plan.train aku is supposedly to depart from Béthune at 8h24,transit at Arras before taking TGV straight to Rennes at 9h28.Before departing,aku sempat hantar sms dekat pakcik tu:


Hello,today after the visiting, if I am pleased with your apartment,I would like to sign the contact immediately just after the visit.


And then aku pun dengan senang hatinya amek train ke Arras..sampai² di Arras, tensen bila tau TGV is delayed by 20 minutes..and I, patiently waiting for the train to depart,feeling nervous that I will not make it for our appointment at 14h15 (for I shoud be arriving there at 13h27).tapi bila aku sda dalam train,pakcik tu balas sms aku macamni:


Sorry to tell you that I have rented that apartment yesterday.There is still another apartment if that interests you.


mau tau apa aku rasa time tu?? siyes aku rasa macam aku BUNUH pakcik tu. you see,pakcik,I paid 100 euros for the tickets just to get there, I told my prof that I wasn't going to Lille today for I have made an important appointment that I mustn't miss and I actually forced myself to get up this morning despite of my lack of sleep in finishing my report.. and you could actually told me so casually that you have rented that appartment to somebody else???? 


time tu,aku siyes rasa mau nangis.aku nangis bukan sebab aku sedih (yeah well rumah tu memang cantik pun), tapi aku nangis sebab aku GERAM.aku sms angosh.and aku decide that aku akan turun dekat next stop;that will be CDG Airport.bila turun dari train tu,ndatau napa,aku boleh ternangis. xpedulila ramai orang tengok aku ka apa,aku xdapat tahan lagi rasa geram aku.bila angosh balas balik msg aku,aku call dia balik and nangis gila².last aku nangis macam orang gila ni pun bbrapa bulan yang lalu.huuu


nasib baik,24 euros aku boleh calim balik.tiket yang ke Rennes burn, tiket dari Rennes ke Béthune tu aku tukar untuk balik ke Béthune.and by 15h, I'm home.


Jumaat, 17 June 2011.


bila aku balik semalam, aku dapat 1 parcel from amazon!!! jeng jeng jeng~~ novel english aku sda sampai!!! so semalam before tidur I could actually abiskan 80 pages,bila aku bangun pagi tadi kol 8,siyes aku malas mau bangun.so aku continue baca novel tu..siyesly,this is the first novel english yang boleh buat aku rasa macam mau bacaaaaaaaa jak (same feeling macam aku baca novel jiwang melayu hehe). and guess what? I actually finished reading 700 pages by 9 pm today! aha! nda pcaya aku boleh baca novel english secepat tu.paling cepat seminggula,aku bukan suka sangat novel english. not to my taste kunun (sori nat,jangan ko marah aa ngeh²) 


ouh harini aku rasa aku hari aku lagi better dari kemarin sebab aku suda hantar report sama Mme and tadi dekat Lille time aku tunjukkan presentation Power point aku Mr cakap it was a good one.aha.merci Monsieur, you made me feeling much better with that compliment (even though it is not that good pun ngeh²)


and bila aku bjalan balik dari Gare(railway Station) ke rumah aku dengan hujan gerimis and angin yang agak kuat tadi, I met this cute girl with her daddy.at first, aku senyum dengan bapa dia,then aku pandang budak tu aku senyum jugak dengan dia.guess what? she smiled back at me and then chuckled adorably!


you know what little angel? you have made my day :)


p/s : sorila post ni jadi MANGLISH plang.terpengaruh sebab baca novel english overdosed haha :p

No comments: