Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Jun 19, 2011

pour mon père...


dari semalam lagi,penuh ucapan² Happy Father's Day di fb.aku mau jugak tulis di fb,tapi sebelum tu aku mau kol babah and wish dia sendiri,xmenla ikut perantaraan ni kan cewah.but then,tadi bila aku try² kol dekat nombor yang aku kol kemarin,pakcik tu cakap babah dekat 'sebelah'.aku pun xpastila sebelah tu mana,bahagian sebelah pelantar kut huu.kol² nda dapat.hurm mesti babah busy ni.ndapala,karang malamla aku try kol balik.

gambar tempat babah kerja

sejak kecil,aku memang sudah biasa 'ditinggalkan' babah sebab babah bukan kerja di office macam bapa² lain,hari² boleh jumpa.babah slalu offshow,meaning 2 minggu di rumah,2 minggu di platform or seminggu di rumah, seminggu di sana.bila balik rumah jak,mesti mata babah merah²,muka penat,tapi babah xpernah lupa mau belikan coklat 'bom' yang kami suka,or biskut famous amos yang sodap tu.dulu aku xpaham betapa penatnya kerja macam tu,skang bila besar ni mama kestaula,babah sehari tidur 2-3 jam jak sebab kerja.lagi² bila babah naik pangkat,lagila bertambah kerja babah: jaga anak² buah dia ,siapkan report,kena slalu berhubung dengan bos², jaga keselamatan pelantar tu and banyak lagila yang aku xtau.kerja ni susah,mencabar and bahaya (sebab penah dulu pelantar ni kena ceroboh lanun and minyak tumpah sampai terbakar),tapi babah sanggup jak buat untuk kami.

satu habit babah yang aku suka: babah xpernah memukul.I mean,kalo babah marahka apa,babah xpernahla sampai mau pukul or cubit ka apa,paling² babah akan tinggikan suara (tulah dengan babah nda takut sangat ngeh²)lepastu,sejak aku aku study di France ni,babah xpernah lupa mau kasi semangat dekat aku.benda² yang agak girly tu aku suka cakap sama mama,tapi bila cakap pasal akademik,aku lagi suka cakap sama babah.kalo rasa macam susah,cakap jak dekat babah.

Babah,after all you have done for me,I would like to say:
you are the best BABAH in the world.I LOVE YOU.and yeah,HAPPY FATHER'S DAY :)

2 comments:

faraHanAtiQahZaini said...

yeah!! suka3!!!
sama la kes kita ne~
^_^
walopon jarang babah ada dirumah....
syg babah sgt3!! heeeeeeeee

Dila Matasan said...

haha like!!!!! ^^