Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Jun 3, 2011

menghitung hari.

decision sudah diambil,aku akan pindah dari Béthune ni akhir bulan ni.bila di ingat²kan,bila awal² dulu bila sampai sini,aku nda suka sangat bandar ni.maybe sebab architecture bangunan dia yang macam dkt UK yang guna brick merah bata (ouh yes ak nda minat) and sebab cuaca dia yang selalula gloomy.

well,after 2 years living here,adala rasa sayang dengan tempat ni walaupun aku sesak dengan transportation di sini yang nda frequent, bandar dia yang nda banyak kedai (jadi aku nda dpt shopping ^^).normallakan akan ada side yang kita xsuka and ada side yang kita suka.apa jak yg aku suka dengan Bethune ni?

orang² dia peramah.contohnya bila mau turun dari bus,selalunya kita akan cakap or teriak au revoir (good bye) which is not practiced in Tours,tempat aku preparation dulu.

tempat ni tenang.tryla keluar lepas kol 8.kereta xbanyak sangat,orang pun xramai sgt.sikit² boleh ingatkan aku pasal Labuanla sebab kekecikan tempat ni bagi aku lebih kurang Labuan jak ^^

cikgu² sini SANGAT baik.bukan apala,tapi aku ni time di Tours dulu aku ni malaskan bertanya ngeh².tapi sini boleh dikatakan rajinla bertanya.maybe sebab bila ko bertanya tu kan,cikgu² mcm semangat jak mau kasi faham.kalo ayat yg drg guna tu mcm complicated,drg akan try guna ayat yg mudah faham.nampak sangatla drg betul² ikhlas mau ajar.aku suka kalo mcmtu ^^


apa² pun aku ndala menyesal pegi sini.maybe drg kata aku shud pegi ke ecole(engineering school),tapi kalo aku pegi ke ecole nda taula aku boleh lepas or x.sekurang²nya bila aku di sini aku dapat sda diploma.alhamdulillah^^ iA degree setahun and master 2 tahun and then balik msia for good:) tingula kalo rajin aku buat phD la kali.ntah.tingu kerajinan.

okai mari kita semangat² balik buat report.chaiyok!!! ^^

2 comments:

Syazana MND said...

uiseh..mun aku tu dla, tmpat gtu aku paling suka...ehehe

neway, congrats2!! pindah tu usai2, siuk tu packing tu ahaha...

Dila Matasan said...

hehe arigatou ne!! ^^

awu siuk ni kan berpacking,barangku brtambah sda.makin pandai membali² kan,pa nda :p