Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Nov 16, 2011

sayang.

salam.

tadi time ngaji, i found this.

73: Dan sesungguhnya nyaris-nyaris mereka dapat memesongkanmu (wahai Muhammad) dari apa yang Kami telah wahyukan kepadamu, supaya engkau ada-adakan atas nama Kami perkara yang lainnya; dan (kalau engkau melakukan yang demikian) baharulah mereka menjadikan engkau sahabat karibnya.


74:Dan kalaulah tidak Kami menetapkan engkau (berpegang teguh kepada kebenaran), tentulah engkau sudah mendekati dengan menyetujui sedikit kepada kehendak mereka.

75:Jika (engkau melakukan yang) demikian, tentulah Kami akan merasakanmu kesengsaraan yang berganda semasa hidup dan kesengsaraan yang berganda juga semasa mati; kemudian engkau tidak beroleh seseorang penolong pun terhadap hukuman Kami.

(17: 73-75)

i know, ayat² ni ditujukan kepada aku for what I did minggu lepas yang memang orang xakan sangka aku akan buat begitu.ya, aku pun xpecaya. time buat tu xda perasaan, bila sda lepas menyesal plak. lepastu bila terbaca ayat ni, I was like, napa aku indifferent sangat buat dosa ni?? hati aku sudah jadi keras kah??

so aku pun baring atas sejadah, kepala atas Al-Quran. suddenly air mata aku mencurah² keluar, dan mulalah aku meraung² menangis sana. it's just that tiba² aku rasa aku sangat² lonely,i don't feel like i have friends here, aku rindu sangat² mama belai rambut aku time baring di peha mama, i miss my family, and i think that makes me a bitch here. aku try mau ikut arus dorang di sini, sebab aku lonely. aku mau kawan. tapi nature dorang lain, aku lain. mungkin bila aku buat tu, aku just mau impress drg, tapi bila lepas buat tu aku rasa bersalah. and that makes me so angry of myself, helpless and selalu ja teda mood tiba².

a friend of mine kata, mungkin kita rasa tiada orang pun yang peduli ngan kita di sini, tapi Allah kan ada? sapa kata Allah xsayang? rasanya setiap benda yang aku xsuka or benda yang aku suka or benda yang aku buat salah mestiii akan ditegur. yeah, Allah LOVES me. and it feels like u're being comforted by Allah bila nangis di atas sejadah, dengan Al-Quran menjadi bantal ko, rasa macam baring di peha mama plang! 

and suddenly, I feel like I'm loved once again :)



No comments: