Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Jan 27, 2012

Isteri.

me: mlat aku rasa mau kawinlaaaaa

mlat: haaa kawinla

me : susahla mau cari.aku ni cerewet.aku hanya akan terima lelaki tu kalo aku respect dia and percaya dia boleh bimbing aku,ko tau jugakkan aku ni cemana.macam dalam filem KCB,dia cakap pilih suami kenalah pilih bagus2,sebab melalui suamilah kita masuk syurga.then lepastu kalo nda silap ak ustaz azhar idrus ada cakap,kalo perempuan better cari laki yang boleh membimbing,nanti dengan dia2 skali terikut2 laki dia lost.

mlat : tapi aku tak setuju sangat. Bagi aku perempuan ni ada influence yang besar gak kepada suami dia. Kalo suami dia nampak dia solat,walaupun dia tak solat nanti dia solat sebab nak jadi baik macam isteri dia. So tak semestinya kalo dapat suami yang xbaik tu kita pun akan terjebak.

me : tapi tu pun kalo laki dia sayangkan bini diala.kalo dia xsayang mana dia nak ikot.

mlat : haah tulah..


So..

Pendapat kamu pula macam mana?


Published with Blogger-droid v2.0.2

2 comments:

fadly E.n.S.3.M said...

ai dila!

salam..
lame x dgr cerite..
...lau nak kawen jemput akak! :)

take care dear!



p.s : lelaki yang baik untuk ppuan yang baik..kalau nampak die xbaik pun ttapi die jodoh kite, maksudnye ade nilai yang baik tentang die tapi kite x nampak..esp urusan die ngan Allah..kan?

Dila Matasan said...

kak fadlyyyyyy tu me manques bcp!!!
kalo akak nak kahwin pon jangan lupa jemput dila tau! ;) btw thanks for ur comment, appreciate it very much! u too tc!:)