Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

May 11, 2011

perihal keretapi.

2 cerita berbeza,tapi pengalaman yang membina.(uicehhhh pandai jua lagi aku berpantun ni nda sangka haha)


selasa, 10 Mei 2011


aku tau sudah kemarin ada kerja pembaikan jalan kereta api.aku nampak dekat gare (railway station).kemarin,aku kira mau ambil train kul 8h48 pagi ke Lille.cek di tenet,ok,train tu ada.tapi bila sampai gare , train tu kena CANCEL. sedap. so kena pegi ambil TGV (bullet train) pegi ke Hazebrouck then baru ambil train ke Lille.macam lawakla jugak.ko naik ke atas,then kena turun balik.




so akhirnya aku sampai di Lille kol 10h19.kalo nda kol 9h20 sda aku sampai.new experience,what can I say?


rabu, 11 Mei 2011


macam ari² besa,ak prefer ambil train kol 16h35 balik ke Béthune. tiba² time dalam perjalanan train tu berenti.ala normal jak,selalu jak train tu berenti tengah² jalan.10 minit lepas tu,pakcik sncf pon buat pengumuman;kami kena turun dari train and ambil train lagi satu ke Béthune sebab ada orang accident dekat jalan keretapi.so terpaksala tukar train.sepatutnya sampai kol 17h10,tapi last² sampai kol 17h40.xpa.new experience jugak.


nda tau mau cakap pa lagi.sekianla cerita aku yang busan neh.makasehhhh

2 comments:

faraHanAtiQahZaini said...

wah.. delay nganya jd ny.. nda pa, pengalaman3 mnunggu~ hahaha

Dila Matasan said...

hahha atu tah