Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

May 28, 2011

Besançon or.. Rennes?

Alhamdulillah,jawapan university daripada Besançon yang ku tunggu² sejak 3 minggu lalu akhirnya sampai jugak kemarin.seperti yang ku jangka (cewah!) ,aku kena trima!!! ^^


tapi lepas tu,ada something yang bother aku.aku kira mau pindah ke tempat baru ni untuk buat degree + master 2 tahun di sana jak terus.nda maula lagi pindah².aku ni makin pandai membali²,barang pun makin banyak.kan berangkut tu payah.bila aku tengok kos dia untuk master,trus aku macam hesitate.perlukah aku just go for it eventhough kos dia nampak macam sangat complicated and xngam dengan apa yang aku mau?


2 choices to be chosen untuk master di Besançon:
réactivité moléculaire et matériaux (reactivity and molecular materials)
reactivité moléculaire? sounds ok.but matériaux? i don't feel like doing it.


formulation et traitement des surfaces (formulation and surface treatment)
formulation? ok jugak.tapi traitement des surfaces? napa nama mau complicated jak?


and in the end,aku nda taula cemana mau buat lagi.kena hantar balik jawapan dekat university tu untuk confirmkan yang aku btul² mau ke sana.tapi tapi tapi tengok kos master dia trus aku macam lemah semangat..


it's true that Besançon memang best.aku penah pegi sana dulu.bandar dia ok,transport pun ok,pemandangan di sana pun lawa.and di sana ramai malaysians.bolehla buat kawan.xmaula idup sorang².xbest.


aku macam terpikirla jugak mau tunggu jawapan daripada Rennes.kos master di sana banyak yang aku suka.tapi tapi tapi.. ntahla,aku rasa kalo aku pergi sana ak akan end up macam dekat Béthune ni.sorang².nda best.


so apa yang perlu aku buat? 


pilih Rennes sebab kos master dia yang best?tapi satu jakla.belum tentu lagi aku dapat masuk Rennes ni.karang ak pigi tunggu Rennes tingu² nda dapat.nda ka haru tu?


ambil Besançon sebab environnement dia yang best walaupun kos master dia menakutkan? T.T


risau ni.kena hantar balik coupon university dkt Bésançon secepat mungkin.aih aih aihhhhh.help me!!!!

No comments: