Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Mar 28, 2012

kasih sayang.

salam.

harini aku mau cakap pasal kasih sayang. a friend of mine said this to me, " perempuan ni banyak sangat kasih sayang dia, sampaikan xtau nak kasik kat siapa".

aku sedar jugak sebenarnya, lebih² lagi bila tengok drama korea ni.. tapi bukan cerita yang saja² ok, cerita ni memang selalu terjadi jugak dalam kalangan masyarakat kita. pasal apa? pasal anak perempuan mengandung anak luar nikah time high school. sedih nda kalo ko jadi mak dia? kalo aku, aku sedih gila, kecewa pun ada. tapi bila tengok macam mana mama dia berkorban tu suma, siyes aku nda boleh tahan air mata. lagi² bila lama suda nda jumpa mama kan, lagilaaa. tapi, itula wanita. bila dia kata dia dah sayang, dia akan buat apa saja demi orang yang di sayang. memanglah bagus, tapi ada jugak keburukan dia. keburukan dia? hurm. rasanya kamu boleh fikir sendiri kut? :)

itu kalo kes lain. kalo duk sorang macam aku ni, dengan siapa aku mau berkasih sayang? kol mama selalunya 2 hari sekali. itu pun sian jugakla sebab mama kena dengar aku bebel or gedik² sana mau bermanja. siyes nda membesar betul. kelas skang ni pun jarang suda, banyak suda silibus suda abis, lagi² minggu depan mau abis sem 2 suda, so jarang jumpa kawan². haaa, kahwinla kalo macam tu! hurm. jangan kata aku nda pernah cuba ke arah itu, pernah. tapi herannya kalo aku yang suka orang tu mesti nda jadi. let see, adalah dalam 6 or 7 orang gitu. maybe aku ni nampak macam tahi kut, xlayak untuk suka orang ( opss sori bahasa kasar sikit). but shhhhhh. skang ni aku suka sama orang lain suda. cumanya, bezanya ngan yang sebelum ni, aku nda kasitau orang tu. sebab, fobia mungkin, kena reject face to face. haha. siyes macam bangang. memendam rasa macam apa ja. tapi bila aku fikir ja pasal orang tu or tengok fb dia, aku macam makin bersemangat ni. hati pun senang. mau study pun cepat ja masuk :) maybe ada orang kata bila kita bercouple, or kahwin time muda, boleh ganggu study. tapi bagi aku nda. buktinya, aku boleh dapat first dalam batch aku time IUT masa aku semangat bercintan-cintun dengan ex dulu. so, that statement is totally not for me lah.

lagu peberet i sekarang ni. bila dengar selalu terbayangkan si dia. hiks. angau! :p

so last² aku pun masak². bosan² pegi rumah midah, kalo banyak makanan tu kasi budak² laki. oh and aku realise something, bila hati ni macam kurang kasih sayang dari orang lain, aku tend buat jahatla pulak. macam, erm, rahsia? ahaks. so kesimpulannya nanti bila ada anak, kasila kasih sayang yang secukupnya eh, nanti dia buat jahat. huhu.

ok dah abis merepek. sekian terima kasih.

No comments: