Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Feb 10, 2012

something to think about.

Aku telah hidup di bawah bayangan al-Qur’an dan di sana aku melihat jahiliyah berkecamuk di muka bumi ini dan aku melihat minat dan cita-cita penduduk-penduduk dunia ini amat kecil dan kerdil, 

Aku melihat pemuja-pemuja jahiliyah itu berbangga-bangga dengan ilmu pengetahuan yang ada pada mereka, 
iaitu ilmu pengetahuan kanak-kanak, 
kefahaman dan pemikiran kanak-kanak,
minat dan cita-cita kanak-kanak sama seperti pandangan seorang tua kepada mainan kanak-kanak,
percubaan kanak-kanak dan keteloran lidah kanak-kanak. 

Aku merasa kaget dan hairan mengapa manusia jadi begini, mengapa mereka jatuh ke dalam lumpur yang kotor dan penuh penyakit ini
Mengapa mereka tidak mendengar seruan Allah Yang Maha Tinggi dan Maha Besar, iaitu seruan yang dapat meluhur, memberkati dan membersihkan usia seorang?
Muqaddimah Zilal karangan Syed Qutb.


oh Allah, please guide me and give me strength to face all these..

No comments: