Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Feb 25, 2012

last day.

salam.

memandangkan harini weekend, and puas sda berjalan dari hari sabtu lepas, kami buatlah macam harini hari sabtu time di rumah sendiri. bangun lambat, mandi lama², bersiap pun lama². ekceli siap sda pukul 11 gitu, tapi sebab di luar gloomy sangat kami pun bermalas²an lagi atas katil. pasang lagu hotfm. bercerita. aku yang bosan suda menghadap komputer pun tariklah comforter. and last² tertidur lagi. bangun² kol 1 setengah. then terpaksa turun kejap mau beli barang yang sangat urgent. balik² apartment barulah mau makan kan. last² kuar kol 3 petang.

teda apa sangat pun buat harini. pegi ke george pompidou, then jalan kaki pegi notre dame sambil bercerita pasal 'isu² semasa²'. nda sampai sejam setengah balik semula ke kawasan kami tinggal sebab nda tahan aku jalan² lama² kalo senggugut. jalan pun nda selesa. then pusing² jap tingu souvenir di sacré coeur dekat sama tempat kami tinggal. yang nda menahannya masuk satu kedai ni, ada pakcik kedai tu siap mau bagi no telefon lagi, suruh aku call dia kalo aku turun paris, konon bolehlah dia tolong² or ajak minum kopi sama². menyesal eden cakap reti and paham french. last² aku cakap ja sama pakcik tu, sorila pakcik, saya selalu turun paris, mesti xakan sesat punya. thanks, but no thanks. and then kami pun blah. baru sekejap jumpa suda mau kasi² no tepon? sorry, not interested. 

esok makcik sunshine mau balik malaysia suda. flite pukul 10 pagi, so around 6 kami kena blah sda dari apartment. lepas hantar suriah di epot, aku akan memulakan journey aku balik ke rennes, menabahkan diri naik turun tangga angkut beg tu. and balik² ni memang aku kena serius sda study setiap malam, jadi nerdy. tinggal sebulan lebih lagi exam, tinggal 5 minggu lagi sebelum family aku akan sampai di bumi eropah ni. kena prepare myself for the exam before their arrival supaya nanti bolehlah bercuti puas², kan? :D

baru lepas abis tingu hum sath² hain and the young victoria ngan suriah. kena jugak tidur walaupun nda rasa mau tidur sebab esok konon mau bangun kol 4. barang² masih lagi berterabur atas katil, beg belum kemas, apartment tunggang langgang, terbaiklah anak dara dua orang ni. eheh.

till then.   


No comments: