Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Oct 9, 2011

Terkenang.

Salam.


harini aku abiskan masa aku buat 2 assignments english, ekceli ndala susah mana tapi macam besala bila sda berfacebook, stalk orang sana sini, kerja yang boleh siap dalam masa 3 jam pun siaplaaa dalam masa 7 jam. memang paling manangla kan! :D 

tadi kolling sama mama, besalah cerita². mama cakapla, harini mama pegi ke kenduri arwah nenek hajah. dalam banyak² juadah yang disajikan tu, macam besalah ayam masak merahlah yang menarik perhatian. tapi mama cakap this time ayam masak merah yang makcik aku buat nda sedap, nda lawan nenek hajah punya.aku pun macam tersentap. tiba² terasa macam sangat pilu and sebak and sedih bila fikirkan balik. 

ya, tahun lepas,time² ni aku masih lagi dalam keadaan yang nda stabil. breakup with my ex - it takes me long time enuf to get over him. tiba² babah kol cakap nenek hajah masuk hospital. satu hari tu, aku kol hp mama, ngam² drg time tu tengah lawat neneh hajah, so mama passla dekat nenek kejap..yang paling aku ingat bila nenek cakap " duii sian jua cucuku ni jauh, nanti mun ko mulih nenek masakkan ko ayam masak merah aa". dia cakap macam tu sebab tahun lepas aku nda dapat beraya di sana, and makcik aku siap post di fb lagi time first day raya yang dorang tengah seronok² makan ayam masak merah, so aku pun bajet marah la kan sebab kasi jeles² and last² nenek hajah pun tau. beberapa hari lepastu, tiba² nenek pun meninggal..

so bayangkan cemana keadaan aku tahun lepas. ngan couldn't get over with the breakup lagi, then nenek hajah plang meninggal, memang ak rasa aku macam mayat hidup. kadang² tengah² study nangis, tengah jalan pegi kelas nangis, tengah² cikgu mengajar di depan pun menangis! tahun lepas memang antara tahun aku yang banyak pahit dari manisnya.

nenek, harini dila try masak ayam masak merah nenek sebab dila rinduu sama nenek. ndala sesedap mana pun, mestila nda dapat lawan nenek punya sebab nenek lagiiii pandai masak!:)  banyakkk lagi yang dila mau cerita sama nenek tapi ndapala, Allah lagi sayangkan nenek. and dila akan ingat apa yang nenek cakap, " belajar bisai², keraja bisai² nanti kahwin pun bisai²". okeh dila akan try buat yang terbaik. miss u and i love you a lotsss!

from cucumu yang jauh dan yang merinduimuuuu tersangat².


Al- Fatihah.

2 comments:

Anonymous said...

sabo ye bha.. kau buat aku sedih dan cuak² :'(

taun lepas kau sedih, tapitaun nie kau da gembira. kan kan kan? ;)

Dila Matasan said...

biasalah bila emo tu datang kadang² xboleh s'en fous pun kan :)

btw alhamdulillah memang tahun ni aku rasa lagi hepi dari tahun lepas. doakan lepas² ni ak akan stay hepi keh. and thanks for ur comment. aku rasa aku tau ko sepa :p