Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Oct 10, 2011

boleh diulang kembalikah detik² kejayaanku dulu?

salam.


okeh aku tau tajuk post aku ni nda boleh blah sebab agak kesasteraan (ka kebm-an?) lol :p tapi hentam² jalah kan. eh kan termerepek sda.critanya start macamni:

tadi time di amphi, Lesley tanya aku:

Lesley: ko tahun lepas major(top) eh kat iut?
me : (fikir jap). haah untuk sem 1 la, yang sem len no 3 gitu ja
Lesley: moyenne (average) ko untuk setahun tahun lepas brapa?
me: 14. tapi sem 4 aku punya moyenne turun sebab aku amek PE.
Lesley: 14! mak aii tinggi nya.

frankly speaking, time tu aku teda rasa bangga pun sebab aku nda mengamalkan cara aku belajar time aku di IUT dulu (kes nda consistent la neh).dulu lepas balik sekolah kol 6 petang, kelam-kabutla mau masak, solat suma. then kol 8 mesti study apa yang cikgu ajar haritu, kalo boleh baca jugak untuk kelas esok. kalo nda sempat, esok paginya sanggup bangun awal sebab mau baca nota untuk kelas haritu. Lepastu lama² makin malas. study pun time weekend ja, kalo bosan barulah study malamtu. 

Skang ni plak, aku pun nda tau lagi cemana corak study aku. konon mau study weekend, siap buat list apa homework and apa yang mau direvise, tapi last²nya nda abis pun study. so kesimpulannya cara study yang berkesan ialah macam aku study time sem first di IUT dulu, apa nda boleh jadi top kan hikhikhik. tapi tulaaa, aku kalo study aku nda suka study diam², aku suka study sambil bercerita , so bila dok sorang² ni bila nda brapa masuk study sebab sunyi sangat mula lah g merepek kacau orang di fbla, usha lagu di youtube la, lepastu banyakla masa yang terbuang. memang paling manangla! 

ndapala, try perlahan², nanti² besalah tu kan? yahhhh aja² fadhilah!!

1 comment:

Nat_amy said...

haha..apa lg..pigi la cri cowok bley jd tman study..ngeee..joking~ =p