Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Dec 1, 2012

Convocation.

salam.

entry ni khas ditujukan kepada cik nat yang sedih sebab nda bole pergi ke Dunny sebab nda bole berkonvo. I know how it feels. Aku sangat cemburu lagi² bila tengok kawan² segak berjubah naik ke atas pentas menerima sijil. Dapat bergambar dengan family. Dapat bunga. Sebab hakikatnya di sini, di France yang 'bertuah' ni, acara convo tu memang sangat jarang ada. Selalunya engineering school ada buat, tapi university biasa macam aku ni selalunya teda. Dua sijil suda dalam genggaman aku. Mau tau cemana aku dapat? Sijil degree aku pergi ke pejabat secretary minta sijil, makcik tu cari² dalam file then dia bagi kat aku macamtu ja. Sijil diploma plang aku tulis surat suh secretary di Béthune poskan kat aku. Le voilà.Nampak macam nda berharga kan sijil² tuh? Macamtulah aku graduate lepas 5 tahun berhempas-pulas di sini.

Apa² pun, mari kita sama² tabah, yuk! Ya memang betul kita kurang experience dari segi convo² nih, tapi jangan lupa kita ada banyak experience yang orang lain tiada. Bukan semua orang ada peluang macam kita kan? Maybe kita tiada kenangan hari convo, tapi kita masih ada banyak kenangan di sana, which is for me more precious and lagi best! So, cheer up, babe! :)

xoxo.


2 comments:

NAT said...

terharunya saya! doakan i dpt pegi jugak next year ye :)

*pembetulan..bukan cik nat ye..tp puan nat :P

hanif said...

poyo la.nak puan jugak la hai.ceh~~