Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Oct 23, 2012

rintih

salam.

penat sungguh harini. kol 8 tadi da terpacak depan labo, sebab pk TP (lab) stat kol 8, rupanya kol 9. oleh sebab malas mau balik stay jalah di bilik depan labo tu. abis kol 5 setengah petang tadi, singgah ke library mau cari buku. alhamdulillah, jumpa dengan buku yang diperlukan. lab untuk tahun ni sangatlah berbeza dengan tahun lepas. teda lagi disuap protocol experiment oleh cikgu macam tahun lepas, analysis apa kena buat, so on, so on, semua cari sendiri. and mau cari tu, ndala sesenang mana. tadi lps jumpa buku, pergi ke bilik komputer kat library tu sampailah kol 8 suku. nilah first timenya aku balik dari library time malam. selama ni mana ada stay sampai malam, sekejap ja pun rasa mau tidur suda haha. merasalah jugak perasaan kecewa nda jumpa apa yang dicari. buat research selama lebih kurang 2 jam lebih tapi jumpa sikit ja. apa boleh buat, sekurang²nya kami suda cuba kan? :)

belakangan ni aku macam berlawan dengan diri sendiri. aku tau aku ni ndalah sebagus and sehebat mana, so aku terai untuk 'lawan' kelemahan tu. datang pula ujian Allah, kala aku cuba untuk bertahan, makin ramai pula orang yang cuba mempertikaikan dan memperkecilkan keupayaan aku. susah, memang susah. sampaikan macam haritu aku betul² rasa hilang semangat and nda percaya dengan diri aku. and i really think i should stop here. cukuplah sampai degree saja. kenapa mesti sambung sampai master kalo tau keupayaan ko sampai sini saja? but then, mesti ada sebab napa aku dihantar di sini. dan aku hanya akan diuji dengan apa yang bersesuaian dengan keupayaan aku ja. itu kata Allah. mungkin aku rasa aku nda mampu, tapi sebenarnya dengan izinNya, aku boleh.


doakan aku mampu melalui minggu ini dengan tenangnya.take care :)

No comments: