Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Aug 27, 2011

mau Raya sda bha! :p

Salam!

gila lama sda nda update ni blog kan.berhabuk² sda dia.cemana jua tuannya ni terlampau rajinkan mengupdate :p tapi ndapala,ada alasan,kan mau raya sda.yeay yeay mau raya! hee :D

ni raya aku yang first sejak 4 tahun lepas,jadi excitednya tu terlebih sketla (cover² padahal excited banyak hehe :p) so sempena raya ni,adalah aku ikut buat kuih 3 jenis, chocolate chips, conflakes and cerelac.kek sumanya mama buat,karang aku buat macam aritu nda laku ahaks.so marilah kita serahkan kepada yang pakar ;)


tu yang bestnya sebabkan raya.yang nda bestnya aku mau balik sda ni sabtu depan.itupun ekceli eskep 2 hari sebab mau beraya punya pasal hehehe :p memang aku TABAH sajala.balik ni BANYAKKKKnya lahai lagi mau urus: aku belum unpack barang² aku dari kotak, belum habis beli barang rumah, belum habis beli perabot rumah, belum lagi pasang meja study aku (kena buat kursus KMT plang ) and then uruskan hal² administration macam CAF,sekolah,jumpa responsable and bla². haha serabut plang aku rasa~~

nda maula cakap pasal tu lagi.kita cakap pasal raya balik hehe.raya ni mesti yang banyak balik kampungkan? aku teringat lagi,bila aku di INTEC, adala kawan aku ni tanya kampung aku di mana. well, kampung aku di Labuanla, so aku tiada lagi experience balik kampung macam orang di semenanjung selalu buat. tapi ndapala, yang bestnya sini, kami beraya bukannya di kalangan family saja and bukan sehari saja.boleh katakan, dalam masa sebulan tu ada sajalah orang yang akan open house.lagi satu,xsemestinya time orang openhouse jak barulah kita boleh beraya, tapi bila² saja time raya tu kita boleh beraya. pintu rumah sentiasa terbuka menerima kunjungan orang.bestkan bestkan? satu lagi yang aku suka,kami selalu beraya satu family, I mean, dengan suma makcik pakcik aku nilah.so bila beraya kereta sampai 6-7 buah sekali beraya.riuhlah jadinya,tulah sebabnya sangat BEST :) nda sabarnya mau beraya wei! nanti aku post gambar raya keh.kalo rajin aku mau buat jugak video raya untuk tahun ni cewah semangat.tengok kerajinanla~~


sebelum aku end this post, aku mau jemput kamu² yang baca blog aku ni ke openhouse rumah aku raya first ni.kalo mau pergi time hari² biasa pun boleh jugak,tapi possibility untuk beraya tu kecilla,sebab selalunya kami suma pigi beraya! balik rumah pun sebab mau solat saja :) tapi datang jakla kalo mau datang hehe. alamat rumah: simpang 35, Kg Durian Tunjung (simpang masuk berdepan dengan balai raya, rumah kuning 2 tingkat).

akhir kata, aku minta maafla kalo sepanjang aku berceloteh dalam blog aku ni ada menyinggung hati dan perasaan kamu. Selamat Hari Raya suma, Maaf Zahir dan Batin :)

2 comments:

faraHanAtiQahZaini said...

yay.. mo raya suda!! peh, rajin ko mbuat kuih nyit? hihihihi.. bha2.. raya 2nd jempot2 la datang rumah ah!! :)

Dila Matasan said...

eheh.bha dtg jua ke rumahku aa raya first nanti! :) terajin buat kuih sbb lama sda mengidamkan bt kuih bha tu,atu tah tiba² rajin haha :p