Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Apr 27, 2012

jodoh.

salam.

tadi ada halaqah ngan diorang mlati, mumu and joyce. buat TnT dulu surah Furqan, 25: 63-77, pasal ciri² untuk menjadi hamba Allah yang baik. ada ayat 74 ni, memang ayat feveret akulah, doa minta jodoh :D so bila kena suruh cakap memang yang tulah yang paling aku semangat sekali hikhik.

then diorang pun katalah, kalo ada jodoh, adalah. semuanya sudah ditentukan oleh Allah. tiba² joyce tanya, kalo orang yang bercouple tu, bukan jodoh dia ka tu? at that time memang aku macam terkedu sebentar. sebab terkena betul dengan batang hidung sendiri :p jawapan dia ya or x. macam kalo kes aku, bercintan bagai nak rak, plan mau kahwin suma but in the end nda jadi. tapi ada juga orang yang couple tapi nanti dia kahwin jugak ngan kapel dia. tapi nanti consequencenya mungkin teruk. sebab Allah xberkati pun hubungan diorang time kapel tu so balasannya dapatlah nanti lepas kahwin, macam anak diorang degil ka, susah nak kawal rumah tangga diorang ka ect..

takutkan? apa² pun aku nampaklah sudah hikmah napa suma tu nda jadi. sebab apa yg diorang mumu cakap tadi and, aku baru realised yang aku banyakk lagi mau buat sebelum aku kahwin, walaupun ya aku tau bila nampak ja org yang aku suka tu terus hormon gatal tu naik bahahaha. tedala. saja ja tu. sebab aku tau kalo aku yang suka orang tu memang nda akan jadi hehe (senyum sedih)

okla, mau sambung buat kerja rumah ( da abis exam pun still ada kerja rumah sian kannnn). oh and aku tengah berfikir mau beli ebook reader. siyes rasa mau beli kindle fire tapi rupa²nya jual di US ja :( baru mau beli mau download buku cerita kanak² nanti boleh jadi umpan budak² balik msia nanti. diorang xmau kat acik dila bukak ja buku crita comel² mesti diorang mau kat aku kan? haha siyes teda kerja. so nampaknya aku akan beli kindle touch jalah ok jugak ba kan? nda palah, nanti kita fikir umpan lain pulak hihi.

jaga diri semua. doakan aku nda merepek² cuti 5 harini sebelum stage/praktikal bermula 2 mai ni hihi. salam.

No comments: