Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Dec 30, 2011

Azam tahun baru?

salam.

ramai sda orang yang bising² pasal azam tahun baru di fb. hurm, terpikir juga , apa azam aku untuk tahun ni aaa? aku pun lupaaa. so kenapa kena berazam² suma² nih?

ada orang cakap, kena berazam sebab itulah yang akan menentukan hala tuju hidup kita. hurm. betul jugak. kalo kita berazam untuk lebih cemerlang tahun depan dengan hati yang tulus ikhlas and berusaha untuk mendapatkannya, iA apa yang kita azamkan tu will come true. maybe aku berazam dengan hati yang separuh² kut time tuh. sebab tulah aku pun lupa . ahaks (senyum² kambing). ka aku sda menua? (nooooooooooooooooo)

eventhough aku ndala percaya sangat ngan azam² ni (sebab aku tau azam aku ni berubah², well people change, what can i say) aku tetap jugak mau buat. ekceli suda buat pun, lepas balik dari kembara ke RDH di La Chaise Dieu, Prague and Dublin sepanjang 2 minggu ni. xperlu tunggu tahun baru barulah mau berazam². cukuplah kita sendiri yang mau berubah betul dak? :)

apa yang aku semangat sangat mau capai tuh?jeng jeng jenggg :B
-first, aku mau tingkatkan amal ibadah aku untuk tahun ni. tambahkan solat sunat, mesti baca al-quran sehari sekali, getting to know Allah and try untuk isi hati dengan bahan² rohaniyah sekurang²nya seminggu sekali. as you know, aku sda keluar dari usrah and tinggal seorang². so I know that I really need these to stay strong. and aku suka sangat tengok diorang² ni yang berakhlak baik, lemah lembut,tinggi ilmu agama. I really want to be like them.iA. doakan :)

- secondly, this one is kinda merepek tapi bagi aku xsalah hihi. I want to prepare myself to be a good wife and mother (ok kaver malu hahahhaha). in other words, jadi wanita sejatila cewah! :D meaning : rajin²kan memasak, mengemas rumah, try to be more friendly with kids (yeah aku xreti mau bermesra ngan budak² xtaula napa >.<), baca lagi banyak cerita nabi, beli baju baby. ehh. yang tu xpenting sangat. tapi qmeme ada sda beli bahhahaha. apa² pun, jangan salah paham. aku belum mau kawin. xda calon pongg. ni suma adalah persediaan untuk masa hadapan cewah! :p

 baru beli time pegi Ireland haritu. comey x comey x? :D

- Trying my best untuk berjaya dalam akademik. Make mama ngan babah proud. Like the first time in IUT tu. susah. but I'll try :)

ok sda. malu sebenarnya tapi oleh sebab yang baca blog ni teman² rapat ja soo xpala. kalo macam gedik ka apa just diam²kan jalah aa hahahha :p

till then :p

No comments: