Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Mar 30, 2011

une journée bien chargée,on dirait :)

salam.


xpaham tajuk di atas? haha saja jak minta puji.kalo mau tau maksudnya silalah rajin2kan jari jemari anda untuk gunakan google traduction yeee :p


kemarin memang busy.satu hari tu aku ada a kinda seminar pasal security (passport securité).best memang best.lagi2 bila ada demonstration pakaian keselamatan untuk bidang yang berbeza.security dalam domaine chemistry di France memang sangat dititikberatkan.sebab tulah France boleh diconsider antara negara yang memang ada security yang sangat ketat di negara2 eropah.kalo dulu sebelum fly bila akak2 cerita yang budak2 yang amek chemistry ada probability kena bukak tudung,aku nangis gila2.tapi alhamdulillah buat masa ni tiadala lagi aku kena sampai macamtu skali.cikgu2 pun paham jak yg ak lagi selesa bertudung.tapi bila masuk ke lab kena pakai tudung cotonla.(tapi ak selalu jak pakai tudung bawal tuh hehe).


hehe menarek kan?

Bila aku ikut seminar nih,baru aku tau napa xboleh pakai tudung yang xcoton.Ekceli,jenis kain yang kita pakai boleh menghasilkan api tau.kita perlukan 3 benda:


comburant: contohnya oksigen
combustible: apa2 yg boleh dibakar, sama ada dalam bentuk solide,gaz or liquide
energy : sama ada tenaga dalam bentuk haba (api) ,tenaga elektrostatik or tenaga elektrik etc.


jadi,bila pakai tudung yang xcoton tu,akan ada probability untuk ada kebakaran.cuba tengok video ni:



macam xcaya jakkan ? ekceli bila perempuan tu masuk ke dalam kereta,baju dia bergeser dengan tempat duduk,which produce energy electrostatic.and bila dia keluar,dia xpegang pintu tu pun and terus pegang pump minyak tu.so ion2 yang dia dapat lepas bergeser dengan tempat duduk tadi bertindak balas dengan ion pump tu.tulah sebabnya ada api.pelik,tapi benar.sebab tu la tyme isi minyak kita xkena suruh guna hp.sebab signal hp tu boleh memanaskan minyak kereta.and bila sampai satu tahap kereta kita boleh terbakar or meletup.donc voila sedikit perkongsian daripada aku yang xpandai mengexplain nih.eheh :p

lepastu petang tu pigi ke Paris.jumpa makcik aku aka mummy.beri malas jualah.train delay 15 minit .metro pun sama juga prob.sabaq jalah.bila jumpa makcik aku,aku pun bercerita la.


me: mummy,tadi kan dalam metro dila nampak jejaka ensem~~ baru lepas balik keraja kali,berkot2.sekali tingu ya bawa beg canal+ ni.ouh canal+ tu salah satu channel tv di france ni.eheh.kawannya pun hensem.tapi bila liat bercincin sda.melepaslaaa~~


mummy:tadi mummy pigi ke palace tu pun siuk2 eh meliat.memang sedap mata memandang eh laki2 di sini ni.hensem2~~


lepastu ketawa gedik2.ok ak tau sda dari mana kegedikan aku datang.hahaha lol


ok la mau masak dulu.petang ni ada kursus bulan sabit merah plang.hop hop hop!!

3 comments:

faraHanAtiQahZaini said...

hahahah.. skg aku taw mna ko warisi tuh..:P

peh, patut la bbh salu pesan, mun kan isi minyak, pgg body kereta tu, plg bagos, sandar tarus arah body keta tym isi minyak....

ani baru ku phm, apa logik dsbalik psnan tuh.. hihihih

faraHanAtiQahZaini said...

nyit.... ak copy paste sbhgn ayt mu sal napa api idup tem isi minyak~:)

Dila Matasan said...

hehe awu aku pun heran jua.skang ni bila tau sda hijab la sdakan berhp2 dlm krita. awu kopi pes tah nganya..nda jua apa neh :D