Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

May 11, 2008

Mother's Day

Hari Ibu.Hari yang bermakna bagi ibu2.Dari kecil lagi,bila tiba hari ibu,ada ja yang dibuat.slalunya,buat kad n bagi dekat mama.Except 4 that one year,aku xwish mama.2006,tyme arwah Auntie Run meninggal.Yep,dia meninggal tyme mother’s day.Hari ibu yang paling sedih bagi seluruh family kami.

Banyak kenangan aku ngan dia.Arwah tinggal di Miri dulu.Aku memang takut dengan dia.Bila dia balik ja Labuan,aku akan jadi pasif n rasa takut sangat mau jumpa dia.Bila besar,tyme f1,aku jumpa balik ngan dia.kali ni bukan skali dlm setahun,tp tiap2 bulan,memandangkan aku ada rendev-vous ngan dentist aku.yang membuatkan aku terharu,tyme aku 1st2 tyme pasang braces.tyme tu akhir thn f1.bayangkan,2 hari berturut2,5 batang gigi aku dicabut.n hari second tu,lps beberapa jam gigi aku dicabut,braces kena pasang.ketat.xselesa.ngilu n sakit.

Malam tu,sengsara gila mau makan.sedangkan nasi sebutir pn xdpt dikunyah,apatah lg ayam yang arwah masak.tyme tu mmg rasa mau nangis ja rasanya.arwah,dia btkan aku bubur..n mlm tu,tyme tgk wayang ngan drg,dia sediakan segelas air milo khas untuk aku..baiknya arwah..

Ada skali tu,tyme mau dkt raya,mama bawa beli kasut raya untuk kami dua.aku yang sememangnya suka mencuba kasut tinggi,try sepasang kasut ni.n atas nasihat arwah,aku beli kasut tu.tp bila tiba raya,aku xpki pn.nda taula,aku xrs pn mcm mau pki.bila arwah tiada,barulah aku sedar.ada hikmah aku xpki kasut tu.coz tu kenangan aku ngan arwah..

Yang membuatkan aku terkilan,aku xsmpt mau mengiringi jenzahnya ke kubur.arwah meninggal ari ahad malam.n ari isnin tu,aku ada exam math tamb.bila balik ja,arwah sda dikebumikan.terkilan,tapi syukurla,beberapa hari sblm tu,tyme outing,aku smpt cium pipi arwah.

Tahun ni,kiranya hampir 2 tahunla arwah meninggal dunia.tp rasa mcm semlm ja dia pergi.n xsmpi setahun lps tu,arwah nenek haji pula meninggal.di saat aku baru dapat result spm,dpt tawaran interview,tem HAC.

Mama,dialah yang bagi aku semangat tyme aku sedih,n bila aku rasa di underestimate sgt2.bla aku sek rendah,aku pelik.napa orang tengok aku len2 mcm?smpikan ada satu tahap tu,aku rasakan sekolah macam neraka.bila aku f1,sumanya terbongkar.mamalah yang bagi aku semngt.mama berusaha cari dr yang terbaik,supaya aku xsedih lagi.braces was a part of it.n lps spm tu,ada operation jugak.just a few person ja yg tau.need not to mention here..n suma tu untuk aku.




Sayang kamu suma.Mama,happy mother's day!

1 comment:

SôFw@N said...
This comment has been removed by the author.