Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Apr 20, 2008

=)

salam..

alhamdulillah..arini rasa hepi sgt..td tyme mula2 bgn tu,jgn ckpla,bad mood smcm ja..er n siap rehat2 lg tem dgr usrah td..uhuk3..but then,bla dgr lama2 usrah tdkan,akhirnya,aku jmpa sesuatu yg mmg kena ngan apa yg bt aku rs sedih slama ni..perasaan yg aku rs sejak aku kecil,smpila skrang..n then,dlm usrah td,adalah terjumpa beberapa ayat ni..

`Dan Dialah yang menciptakan tiap-tiap sesuatu iaitu menentukan keadaan makhluk itu dengan ketentuan takdir yang sempurna' (Al-Furqan,ayat 2)

'Kamu mungkin bencikan sesuatu,sedangkan Allah menjadikan kepadanya kebajikan yg banyak'(An-Nisa,ayat 19)

'Dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu,dan kamu mungkin sukakan sesuatu,sedangkan ia lebih buruk kepada kamu.Hanya Allah mengetahui,sedangkan kamu tidak mengetahui'(A-Baqarah,ayat 216)

lps ni,kalo rsa sedih2,tgk ayat2 nilah kan?dr dulu lg,mmg aku xdpt mau bendung prasaan tu..insyaAllah..lps ni,aku akan try supaya psl 'benda' tu,aku xakan jd down n sedih.mcm dlm ayat di atas ckp,suma yg berlaku,pasti ada hikmahnya..aku akan try terima..to kak mimi,ipeyn,ummu,n sepa2 tau psl 'benda' ni,thanx a lot coz bg semangat dekat aku..sayang korang!;)

oh ya.ni mau ckp psl junior2 la plak.dgr kata,esk drg msk intec.n bln 6 fly sda.ekceli bkn mau tekankan psl fly pi france tu,tp mau ckp psl tarikh drg msk intec tu.tomorrow kan?hehhe.bgs2.nnt kalo drg xingat tarikh drg msk,blhla aku tlg ingatkan;p

semlm kol nana n mama.pkl 10,tem br mula stadi,aku msg2 nana(dia bw henset pi asrama..huhu)then skalinya dia minta aku kol.so kol jalah.xsangkala plak blh terbegayut.bla kol2 tu,adala jgk dpt korek rahsia sket.psl cuti summer nntla.dia ckp,aku akan jd babysitter faris coz mama n babah ada majlis apa ntah di kk.xaci btul.tp xpalah,blh bt projek.msk2ka,bt kek ka.hehehe..then,insyaAllah,family aku,makcik n kazen aku pi france cuti noel ni.xsabarnya!mama ckp,bln 5 ni,drg pi kl.siap sdia sda mau bli baju sejuk.seronok plang aku dgr.dpt rs la mama pn xsbr mau pi cni.aku pn xsbr jgk.lama sda xtravel sm family.cuti summer nnt,xtaula plan.nana n faris exam.mau bw drg pi brunei,tp tulah,drg exam.maybe pi miri n kl jak kot.tu pn atas sebab mau jmpa dr.tp blh ja bha kan shopping smbil2 tu.hehhe;)

hurm..tu jak kot.byk kerja lg ekceli mau bt.tp tersmngt plang mau update.hehhe.salam,tke cre!=)

10 comments:

shinichi said...

oh ye dila
in case ko x ingat tarikh kite fly ke france kan
aku blh tolong ingat kan ko
hikhik =P

Dila Matasan said...

Hahaha.xmau kalah jgk pkck ni.=p

Unknown said...

hepi besday dila~! ^__^

Dila Matasan said...

thank u!!!:)

Anonymous said...

HAPPY BIRTHDAY!!
ok aku wish ari besday ko nih

Camille said...

makcik sudah tua.. gigi nya tinggal tiga puluh dua..

Dila Matasan said...

Er..

shinichi said...

aku tag ko..check blog aku

Anonymous said...

kui2,insyaallah kami tak lupe tarikh2 tu, :P

Dila Matasan said...

:-)