Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Feb 17, 2013

lost and found.

salam and olla!

sori lama suda nda menyibuk dalam blog nih. kinda busy lately. aku tau perangai malas aku ni makin menjadi², aku terai jugak untuk study sekejap memalam untuk kelas esoknya, eventhough ada ja subjek yang tertinggal terutamanya subjek² yang bukan subjek kegemaran aku, which explains napa aku skang ni da makin malas mau update blog especially time weekdays :p

btw, semalam aku ada beli lappy baru! jeng jeng jeng! ekceli minggu lepas memang minggu yang sangat menyakitkan hati dan jiwa raga aku. aku beli zenbook asus hybride online. bila dapat tu hepi tidak terkata. lappy tu sangat nipis, laju, lawa and etc. satu thing yang lack, bila aku charge dia cakap 'battery is not detected'. so bila da cas lama² pun still battery tu kosong. dengan hati yang berat, aku pon hantarla balik. yang nda bestnya untuk hantar balik tu sumanya aku yang tanggung. syarat hantar balik, parcel tu kena sampai dalam masa 2 hari and kena ambil insurance sampai 1200 euros untuk lappy tu, so memang mahalla aku kena bayar ; 58 euros. bila da tenangkan hati tengok kos yang mahal tu, datang lagi satu masalah; alamat  untuk hantar balik lappy tu salah. Allahu rabbi. memang aku rasa mau nangis ja depan makcik kat poste office tu. last² tukar post code, berdoa lah sangat² alamat betul. alhamdulillah, keesokannya aku cek parcel tu selamat sampai ke tempat dituju :) akhirnya 2 hari lepas aku dapat balik duit lappy tuh^^ but then card bank aku pula nda bole guna sebab aku pakai untuk beli online, so suda sampai limit. yang nda bestnya maybe aku kena tunggu sampai sebulan baru bole guna. nasib baik nda bole guna untuk beli time online ja, beli barang rumah suma pass ja. so sekarang ni memang tabah sajalah aaa :)

I now present you my new kesayangans yang masih lagi beradu dalam kotak dia...


this one maybe is not as performant as lappy aku yang dulu, tapi not bad lah. harga dia pun interesting, 879 euros ja. insyaAllah ni pilihan Allah yang terbaik untuk aku. giteww ye. statement macam pilih suami ja kan haha :p

till then, bon weekend tt le monde! ;)

No comments: