Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Jul 4, 2012

home sweet home!

salam.

alhamdulillah, ahad tu pukul 11 stgh pagi akhirnya aku selamat tiba di labuan selepas hampir 18 jam perjalanan (phewwww). sampai2 tu terus pergi ke rumah makcik aku sebab ada kenduri kol 12 tengah hari. sempatla jugak jadi tukang cuci pinggan and periuk haha. dengan nda mandinya, dengan muka macam apa ja, memang terbaiklah. balik2 rumah tu lepas mandi solat suma memang tdur nda ingat dunia. bangun2 maghrib suda, lapar semacam. bila kira2 waktu rupanya di france pukul 12 tgh hari patutla aku kelaparan kan. nasib bek malamtu ada kenduri kat umah makcik aku sebelah bapak aku, bolehla jugak merasa masakan ayam masak merah resepi arwah nenek hajah. nikmatnya mmg nda terkata, alhamdulillah. 

esoknya pulak hari isnin babah bawa pegi makan soto. then petang tu pegi main wii and pegi makan sate n then tengok sunset di pantai :)


then kemarin plang pergi review ngan dentist di miri. tryla cuba nasib mau bukak braces sebab ak stat pakai dari form 1 lagi kan (da 10 tahun kutt huu) tapi dr cakap nda boleh sebab tulang kat hidung ak tu belum pasti kuat lagi takut nanti kalo ak bukak nanti gigi aku collapse. huuu. nampaknya macam akan seumur hidup ja ak pakai ni braces. ndapala, tabah jalah ><


the best part about going to miri is being able to mamam mee jawa sarawak! been craving for this since ages!!

as for today, it's ambuyat time. ambuyat tu yang dalam besen biru macam glue tu. enak dimakan panas2 ngan kuah sambal belacan besertakan side dish yang boleh kamu nampak di bawah :)


till then, nanti lagi update. daa!

No comments: