Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

May 22, 2012

shopping-mopping.

salam.

sebulan lebih lagi aku akan balik Msia, iA. so sekarang ni tengah sibuk mencari hadiah untuk mama, babah, faris and nana.

nana
do know that this makcik minat gila gila sama avril lavigne. haritu time pergi ke munich ngam² perfume avril tiga² ada di jual, suma di angkut. lepastu sehari²an tu tersenyum² macam orang angau. haritu plang siap letak di fb lagi mau beli baju avril. t-shirt ni nampak ja macam berbelas² euros tapi sebenarnya capai gakla 25 euros, nda tambah lagi kos penghantaran ~ 23 euros. last² baju yang sebenarnya nampak murah ndala semurah yang disangka. mais bon. aku nda sabar mau tengok macam mana ekspresi muka dia bila aku bagi dia t-shirt ni. i hope she likes it.

faris
haritu sebelum diorang datang sini si awangku ni suda mintak belikan kasut rugby. sebab aku selalu sangat garang sama ya so aku pun belikan, jarang dia berani mau minta² sama aku ni (mesti nda kena layan oleh mama sama babah ni, brapa banyak suda kasut bola dia tu, macam nda boleh pakai jak kan). then mintak belikan plang jersey rugby france. usha² di tenet tu diaa 75 euros yuu. ampun la dik, macam nda berbaloi ja kaka tingu jersey yang nipis tu harga macam tu haha (so nda berjiwa lelaki sorilaa). last² cari punya cari dapat ni:

harga lepas offer 15 euros, harga asal 76 euros. okla ba tu kan, ada tanda nike sama tanda ayam lagi, asalkan ada haha. kejam sungguh kakakmu ini.

babah
babah jenis yang pendiam, so memang susahla mau tau apa yang babah mau. lagipun, babah jenis yang pentingkan kami anak², kesian jugakla kadang² tengok sebab kami ni berabis² shopping tengok² dia satu apa pun nda dapat. sampaikan mama kalo mau shopping barang babah selalula bebel pasal sikap babah tu, 'luan hantap mendulur anak, sampaikan diri sendiri pun nda lurih apa²'. so haritu time kami tengah holiday, aku tengah bebel @ gaduh sama faris or nana pasal ipod/mp3, tiba² babah cakap, " kak, mp3 kaka yang kaka kasi babah tahun lepastu rosak rupanya, nda dapat dipakai". tahun lepas time diorang datang melawat aku di béthune, babah ternampak mp4 pink yang ex aku kasi yang memang terdampar jalah di almari sebab aku beli suda ipod barukan, proses mau melupakan si dia la kunun, uhuk. that was when babah minta mp4 tu, aku pun kasi jalah, daripada aku buang mp4 tu mcm barang² dia yang lain, baik aku kasi babah, ada jua pahala kan cewah. but it turns out rosakla plak tu mp4. tahukah anda perasaan aku time babah cakap macamtu? rasa kesian sangat sama babah. gaji beribu², tapi beli barang untuk dia berkira sebab suma pun kasi dekat anak and bini. ok siyes aku sedih. so aku bercadang mau belikan babah ni:


ok x rasa²nya? harga dia dalam 50 euros, not badla bagi aku. ak nda mau belikan babah ipod sebab kena guna itunes suma, leceh. kalo pakai yang macam ni senang, just sambung kat pc then boleh masukkan lagu ja terus, kan? ka cari lagi yang mahal sikit? hurmm. nda cukup survey ni, nanti kena survey lagi.

mama
time kami berjalan² di pasar di amsterdam haritu, kami jumpa satu beg hijau ni, cantik bangat, memang original leather lah. tapi last² mama belikan untuk nana sebab beg tu kecik and style dia tu ngam untuk orang muda². harga pun ndalah mahal sangat, dalam 30 euros jak. tapi lepastu di munich and paris memang mama  berusaha gila² lah mau cari beg yang serupa ngan tu. susah kut mau cari warna yang serupa ngan beg nana tu, yang leather and nda mahal sangat and yang menepati cita rasa mama. so last² mama nda jumpa satu pun. so aku kira mau kasi mama handbag. tadi usha² suda, ada 4 ni yang aku suka:

99,95 euros
22,50 euros (bukan leather betul, leather synthetic)


94,95 euros



82,95 euros

kalo ikutkan warna, yang 2nd one tu lagi dekat ngan warna beg yang nana beli haritu, tapi bukan leather betul, tu yang sayang tu. tapi kalo ikut apa yang aku suka, aku suka yang the third one, then the first and last but not then the fourth one. hhehee. sebabnya mama cakap dia mau handbeg yang boleh di bawa pigi orang kahwin, so i think yang no 3 tu ok jugala. kena fikir dulu, karang mama nda suka plang. tahu ja mama tu cerewet sama jer macam i hiks. tapi kalo mama nda mau, bagi dila pun boleh muehehhee

so bermulalah dilemma aku. mudah²an malamni aku mimpi yang mana satu aku patut beli. 

till then.

No comments: