Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Oct 19, 2008

2 months to go~

salam~

hehe sori psl post aritu.tensen2 jd mcm tulah;D harini da ok da.apa nda,kemarin,bt skil mcm xda exm ja minggu dpn(btw exam ari rabu pn.lek2 ah..eheh)kemarin g cv,renew carte 12-25 n bli tiket blk ke tours nnt.then mamam kat mcd.mlm tu pn lps mkn ngan drg boys kat rumh duang,blk2 ja tdo.konon2 mau stadila konon,tgk2 join mumu tdur.ish3.tdo ja kerja.uhuk3;p

yg tajuk tu,ekceli,harini,kiranya 2 bulan lg family ak mau dtg cni.eee xsbr btul.mcm xtrsa ms 2 blalu.bulan lps bila kira,oh ada 3 bulan lg.ni ada 2 buln lg.hehe.so kiranya tyme cuti toussaint ni mau book tiket train+hotel la(bertmbhla point smile ak..huahahahha)n then kn bljr sket2 kot psl paris.ak ni bengong jgk ni.xpas jd tour guide.uhuk3.yg pentingnya,xsbr mau tunggu drg dtg.heeeee~~~;)


sydney,2006.lps ni tour eiffel la pulak ek?;p

kemarin kak effa bertunang.nnt babah ckp mau kirim gmbr dia.aih xsbr2 nih.mesti cantik.bbah kemarin lps majlis tu,ptg g kk,esk br blk.sian bbah,mesti penat.huhu.nana plang,kemarin lps majlis tu ada fivers.n br2 ni,br dpt tau kki dia patah.so skang ni bersimenla.tp smlm,just sbb xmau pki simen tu g fivers,blh plang dia g bukak pki slipar.aih adik ak ni.lipus jua bnar.kan sda bengkak kaki tu.spm sdala xlm lg.huhu bt org risau ja..

esk kmi stat klas kol 1.mula2 mau minta pindah chimie 2 masa esk.so blhla cuti awal ari khamiskan.tgk2 xdpt.sdih ja.xpala tbah jlah.sminggu ja lg ni.chaiyok2!;)

tu jalah.ekceli mau cr artikel 4 french presentation khamis ni,tp tmelencong plang.hehhe..tke cre n salam~

p/s-harap minggu dpn numericable sda ada.mau on9 bhaa~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Oct 17, 2008

^^

assalammualaikum~

hehhe..2 minggu xupdate.sbbnya.mls+tenet mengong.ni pun on9 coz exam abis sda.optik,math n chimie td pgi.ekceli minggu dpn ada lg exam.tp xpala.esk pn blh stadi.ngeh3;p

haaa tiba2 ak teringt 2 benda yg ak xpuas hati skang ni.fes,psl tenet.kami sda inscrit numericable.xsilap 2 minggu lps la.konon2nya mau psg minggu lpsla konon.tgk2 byang pn xda.menymph tau x?eiiii...bayar sda tu.bertabiat jua banar bt kerja.mun kan ambil usin tu laju ja.aih.then kad visa ak yg xpndi siap2.3 kali g bnk tu,3 kalila jgk ada prob.mau kena push drg soh bt kerja?sori sket.drg kena taula sendiri mcm mn mau bt kerja.asl lak kena push2.ntah apa2.ni lg.kemarin.dpt surat dr citya.kta kami blm bayar sewa.pdhal sda byr pn 8hb tu.resit pn xbg.palaa..xsistematik btul.lps tu ska2 ati ja ckp org xbyr.mau kena haga bha citya ni.bt kerja mcm apa ja.sasak ku ja.srabutlaa~~!!

puas hati ak.pedulik la xselesaikan mslhka apa.mau membebel jgk.huhu.minggu dpn exam math+meka lg.plus,presentation french.tabah jalah.minggu ni tensen sket.ngan exam2 tulah.paning kpala.ntah mcm mnla ni nnt thn dpn.aih pa2 jalah.

esk kak effa bertunang ngan kzen mus.dgr2 meriah.siap psg kem lg.sedih xada dsana.siyesly,aku mmg mau ada disn;(

klar.xda mood plang sda mau tulis apa2.nnt free2 aku update lg aa.salam~

p/s-sori ngan post yg emo.huhu

Oct 3, 2008

Selamat Hari Raya!!^^

Salam~

rasanya belum terlewat lgkan kalo ak ucapkan slamat hari rayakn?hehe.selamat hari raya,maaf zahir batin.minta maaf kalo ad terkasar bahasa,ada yg bt kamu terasa bila bc blog ak ni.ak ni ska merepek,n kalo sakit hati xdpt tahan2 mula2 ckp lepas tu.uhuk3.so kosong2 la ya;)

raya aritu,kami raya di kelas ja.pakai baju raya la.tp xla best kan raya2 pi kelas.g kelas pn pikiran byk melyang2.uhuk3.mlm tu,kami pn smbtla raya kat rumah encik duang memandangkan tyme fes day raya tu besday dia jugak.HAPPY 19TH BIRTHDAY!!^^(jeles,mau jgk besday tyme raya jgk!uhuk3)


les tourangeaux sauf yau.yau aaa...napa blk awl aaa?;p


ayunya yau pki baju kurung~hihi

meriahla drg raya di labuan.yep ak xtau mcm mn rasa blk kg coz kg ak dua2 pn di labuan.dr kecik smpila umur 17 thn pn beraya di labuan jgk.so slalunya fes day raya lps smbhyg raya tu kami open house.second day raya g lawat kubur n then beraya.xtaula jgk kalo tempt len,mayb sm jalah kot.kalo di labuan,kalo raya ja blh ja beraya pi rmh org.aslkan org tu ada di rumahla.tp kalo mcm di brunei,pelikla jgk.tyme open house ja blh g braya.huhu ntahla ikut tmpt lakan.tyme pagi2 raya tu,pkl 7 dicni,adala kol mama.tyme tu drg bz melayn tetamu.nmpknya thn ni ramai gla org dtg rumah.ngan kwn2 babah,sedara mara.xterlayan drg.haha.kalo dl,ak ngan nana slalunya berkurung di dapur ja.tukang basuh pinggan n lap pinggan.segan mau kuar.uhuk3.rindu plang tyme2 tu ek.xpa2.nnt kalo pnjg umur,insyaAllah dpt beraya di labuan lg.rindunya~kalo xsilap,17 oct ni kak effa bertunang.bestnya.jelesla jgk kdg2,bla kol mama drg tgh bkmpl di rumah mummy bz mau sediakan brg2 utk kak effa bertunang nnt.haih jelesh2.hahha..sumanya pn jeles.xpa2.tabah jalah!

kemarin g studio,tgk wayang ngan madame gwen.tgk crita yg menang palme d'or tyme festival film de cannes aritu.madame smngt gla ckp psl crita ni.maklumla,film french dia ckp jrg dpt award.so bila sda menang ni,mmg hebohla kan.pdhal bila tgk xla best sgt.best tu blhla..xla best berabis.coz dia crita psl benda realiti.smpat la jgk tdur tyme klimaks dia.huhu;p


feter besday duang afta da cinema;)


gadis kiut tours..ehehhe..suka sgt gambar ni^^


raya 2006~;)


nana n faris di pagi raya~taken dr fs nana;)

esk insyaAllah g paris,smbut raya di sn.mau pki baju kurungka?huhu i dun think so.sejuklaaa...kejam sungguh angin2 ni.blm lg winter ni.habisla~~lps tu ptg tu,smbg lg smbt rya dgn angoumoisins n blesois kalo xsilap.haha berya sakanla ni.balas dendam xdpt raya tyme fes day aritu.hehhe.mingu dpn plang ada exam.dua2 lg tu fizik.aih~~optik ni ak lemahla..xtau napa.dl tyme sek suka sgt topik ni.skang ni?erm xbrapa ska.kdg2 bencila jgk.but pa blh bt.tabah jalah bljar.huhu.wish me luck k.tu jlah kot.salam~^^

Sep 26, 2008

Her Birthday~

salam~



25/09/08

happy besday!happy besay!happy besday nana~;)

skang ni ssh sket mau dpt line tenet.so jarang dpt bertenet;D rutin mcm besala..kelas,bukak posa sm2..ramadan xlama lg abis.profiter bien la hari2 terakhir bulan ramadan ni.ekceli tyme di cni brla ak tau yg spatutnya kita mmg pattla hargai buln ramadn ni.kalo dl,mau abis bulan posa,lgla ak ska.pikir rayala katakan.huhu.skang ni adala jugak rasa mau raya,tp xla sesemangat dl.eh ak sda melalut plang.huhu.k la,tu jalah.salam~;)

p/s-agak tensen belakangan ni.n mudah rasa homesick ngan family.tapi,rahsia di hati,xda sapa yg tau,kan?

Sep 15, 2008

bukak posa~

salam~

ari sabtu tu,zohra datang berbuka posa ngan kami.ngam2 la plak tyme tu turn rumah kami yg jd host,so,suma pn kmpl sungkai di rmah kami.yg bestnya,aritu,lps buka posa tu,zohra ikutla smbhyg maghrib n tarawikh ngan kami.mula2 tu ipeyn try2 ja ajak.n bgusla dia pn stuju ja.comel tgk dia pakai telekung~n lawak juga bla diingt mcm mn fes tyme dia try mau pki telekung tu.hhaha..comella~lps solat maghrib tu,jd lipus sket..smpt lg try2 pki baju raya.n seems di suka ngan baju kebaya saya..ngeh3;p
lps tu solt tarawikh di rumah zul n moreh buah2an.yg pentingnya,bestla bla dia datang.dia pn jenis yg frenly pn kan^^



satu benda yg xbestnya ari sabtu tu,adala problem pagi tu ngan bank.to be precise,ngan bank LCL.critanya mcm ni.aritu tyme kami balik msia,dia hntr surat dkt residence tmpt kami tinggal dl.tpkan kami xda sda.so kena dikembalikanla kat dia.yg tu,xkeshla.yg bengongnya,hanya sbb kami xtukar alamat tu,dia potong 60 euros srg dr akaun.gila betul.aritu try tny dkt BNP Paribasla.kalo2 dia pn bt mcm LCL ni.dia ckp xda pn.n kalo mau blik duit tu,blh ja,cuma kena ada bukti.n bukti dia kenala dr surat releve yg dia hntr stiap bulan tu.kalo mcm cek dr tenet,dia xda kasi yg releve yg penuh.just 4 45 jours ja.so kalo mau ambil bukti dr tenet pn xdpt.so sianla jgk kalo ada org yg xtau psl bukti2 ni.ada yg xdpt surat tu,ada yg sda buang pon surat tu.so,really2 unfair la.conclusion?pindah bank dgn segera sblm duit anda habis kena ambil(exagere).uhuk3

so,that's it.lusa exam math.huhu harap2la ok.ak kira mengira ni adala sj yg cuai.ntah apa2.oh ya.td sda mula klas ngan mr pailloux.dia ajar optique n nuclear.hehe bestla jugak.ska bt lawak^^ kla.out dl.salam~:)

Sep 7, 2008

Rumah baru^^

Salam.
Br harini ada ms mau update blog.sblm ni bz+xda idea pn mau tulis apa.alhamdulillah,sda sampai tours.skang ni da kat rumah br.best sgt coz dia besar,lbh besar bkali2 gandala dr blk thn lpas.hehe sukala coz kalo busan mmg ada kwn blh dkcu.kalo thn lpas,busan dukla srg2 dlm blik.mls mau kuar pnya psl.lalala:-D
Kelas sda mula selasa 2.syukurla exam info n math xkna bt trus minggu ni.mataina kalo mcm2.cuma skang ni,nama ja summer,tp sejuk mcm sda msk autumn.tbh jalahkn.kla,ekceli tgah bt math.tp pening 2la updte ni.hehe.selamat bpuasa n à plus!:-)