Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Jul 15, 2013

update

salam.

alhamdulillah seminggu suda aku di Labuan nih. 7/7 haritu, hari bila aku bakal berlepas balik ke Malaysia aku dapat perkhabaran sedih dari Labuan. Cakah mati.... ya rabbi. memang terus teda semangat ni mau balik. mata pun jadi mata panda suda nangis². si Cakah ni lah yang paling manja sama aku. kalo aku duduk² di beranda depan or belakang rumah adala tu ya datang lenggang² n duduk atas peha minta manja. bila dengar news tu memang rasa macam kehilangan anak.. macam terbayang muka innocent dia tu. tapi bila tengok kubur dia rasa macam nda percaya lagi ya mati. reality really bites, kan? :(

apa² pun bila balik rumah mestila best kan, eventhough without his presence. ada baby baru (si Sa'e yang bulat double chin hehe), kalo bosan² bole kacau orang, makanan sedap, and believe or not, sejak aku balik memang aku kena sumbat ngan durian, tarap and mangga oleh parents, makcik and pakcik aku. coz they knew these 3 are my favourite fruits ^^ tambah lagi ngan makanan msia ni kan. macam nda tau, heaven gilaa. nda lama memang gemukla aku ni haha :p

let's get to the main update. I've finally received my results just now. and the result is;


M1 passed with 2nd Class Honours yehuuuu! alhamdulillah ^^

ekceli haritu selepas aku abis degree kekawan aku suruh aku pindah dari Rennes. alasannya sebab bebudak Rennes ni agak 'social'. aku tahu niat baik diorang tu, diorang nda mau aku terpengaruh dengan diorang and in the same time menjejaskan prestasi aku; but in the same time aku betul mau buktikan, persekitaran aku nda akan mengganggu pelajaran aku and walaupun diorang nampak cam social; tapi bila berkawan dengan diorang aku bole mantapkan lagi result aku. 

walaupun pada dasarnya Rennais nampak cam social, dioranglah peneman aku bila aku kesunyian. dioranglah yang selalu ajak aku keluar makan², men gem or tengok movie time weekend. kalaulah tanpa diorang, aku xrasa aku bole survive duduk sorang² di Rennes tu. have I told you before that Uni Rennes is one of the best unis in France? and believe or not sem 1 aritu only 30% dari batch aku yang lulus. so bayangkanlah kan cemana stressnya mau study untuk exam kalo aku duduk sorang²? memang gila aku. kompom 130%.

so moral of the story; don't judge a book by it's cover and kalau tak kenal maka tak cinta. wahh gitu. 

Selamat berpuasa semua. yang bercuti summer tu, happy hols!!! :D

till then.
xoxo


No comments: