Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Apr 10, 2009

Hadis 42=)

Hadis riwayat al-lmam al-Tirmizi. Beliau berkata ia adalah hadis hasan sahih.

Daripada Anas r.a. beliau berkata: Aku telah mendengar Rasulullah SAW bersabda:

Allah Ta'ala berfirman:
Wahai anak Adam! Selagi mana engkau meminta, berdoa dan mengharapkan
Aku, Aku akan ampunkan apa-apa dosa yang ada pada dirimu dan Aku tidak peduli.

Wahai anak
Adam! Seandainya dosa-dosamu banyak sampai mencecah awan langit kemudian engkau memohon
ampun kepadaKu, nescaya Aku akan ampunkan bagimu.

Wahai anak Adam! Sesungguhnya engkau,
andainya engkau datang mengadapKu dengan dosa-dosa sepenuh isi bumi, kemudian engkau datang
menghadapKu tanpa engkau mensyirikkan Aku dengan sesuatu, nescaya Aku akan mengurniakan
untukmu keampunan sepenuh isi bumi.


Apa perasaan anda lepas baca hadis ni?xterasaka yang Allah tu sweet dan sangat-sangatlah baik?Tengoklah,Allah kata kita buat dosa sebanyak mana pun,tapi kalo kita kembali kepada-Nya,Allah pasti akan mengampuni kita.Janji kita ikhlas:)

Sekadar peringatan buat kita semua.Wallahuallam=)

No comments: