Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Nov 29, 2011

harini.

berikut merupakan perbualan antara aku and mama aku pagi tadi:

mama: (cerita pasal vietnam bla²).. tapi banarla kak, c chai yang tourist guide kami tu hensem eh.macam pelakon korea ni banar.
me: eee mama ni terpaksala dila ke korea ni haha
mama: sepa jua danganmu? usin?
me:  sama nanala nanti bulan 7 ni kaa. lepas abang dandan kawin. ikut pakej.mama bayarkan tiket sama pakej, dila sponsor duit shopping ja hahhaa
mama: macamla tah babah suruh
dila: ndapa tu nanti pandai²la pujuk babah hee.

ouh sebenarnya teda apa sebab pun aku letak perbualan kami tu. saja ja. haha. tadi pagi, bangun kol 5 setengah, guling² atas katil sampai kol 6 setengah aku bangun, mandi. sementara tunggu subuh (kol 7h10 pagi ye baru masuk subuh kawan²), aku pun bergayutla sama mama. lama sda nda bergedik² sama mama. sepa laa lagi mau layan kegedikan aku ni kan. kawan² aku pun xsanggup. nasib bek mama layan. haha. mcm desperate ja bunyinya :p lepas solat suma, misi aku pagi tadi ialah STUDY! hoyeah,study. pagi tadi teda kelas, so oleh kerana 2 minggu lagi mau exam, terpaksala merajinkan diri aku yang pemalas ni untuk study. kol 8 duduk sda di meja study tu. tapi ngantukkkk! last² lepas menyebok pegi merayau di fb n yang seumpama dengannya kol 8 setengah aku start,sedar² kol 12 sda. patutla rasa lapo.

kol 1 setengah, TD atomistique. (TD stands for kelas khas untuk buat latihan). lepastu TD organique kol 3h15. yang xmenahannya time orga ni, cikgu masuk² ja, cikgu sda tanya sepa yang mau ke papan hitam buat soklan. n seperti yang dijangka suma org tunduk. tiba² dia pandang kat aku, " hah kamu. pegi depan, buat soklan ni". semangatla aku menggeleng², tapi dia tetap gak suruh. last² terpaksala ke depan, n aku dapat rasakan suma orang lega xkena sebab soklan tu susah gak. alhamdulillah. dapat gak buat. aku pun nda tau la asal aku takut mau ke depan skang ni. kalo di IUT dulu, xdala takut pun. kalo xtau, pegi ja dpn, nanti cikgu ajar. lagila masuk apa yang di ajar. pernah satu kali tu, cikgu tanya, sepa yang xpaham? and tiba² aku pegi angkat tangan padahal soklan tu senang ja sebenarnya. tapi sebab aku bosan ngantuk² aku pun angkatla tangan. apa salahnya pegi depan kan, boleh kasi pahamkan lagi. n ofcoz, boleh ilangkan ngantuk. hihihi :D

and finally finally, kol 7 malam kelas aku abis. masuk isyak sda pun. kepala aku pun berdenyut² ja. penat kot sehari ja study. wahhh. poyo lak rasa haha. tu aa tiba² trasa mau membebel di sini. ouh ya, esok manteau/ kot aku sampai! lawa x lawa x?


mau beli boots sama sarung tangan lagi ni. aaaa should i or shouldn't i bought them? uhukkk

till then :D



her day.






 





HAPPY BIRTHDAY. I LOVE YOU SO MUCH!

dari anakandamu yang jauh.

Nov 23, 2011

Allah.

salam.

pegi usha page facebook kazen aku tadi. and ternampak gambar ni:


astaghfirullahalazim..teruk jugak dorang accident. nasib baikla abang boi, kak lina and irfan teda apa², fracture bones ja. tapi xla seokay yang aku sangka.. irfan alhamdulillah sihat, just muka dia ja luka², kepalanya kena botakkan sebab banyak kaca. abang boi, alhamdulillah still boleh berjalan. kak lina? tulang rusuk dia sampai 8 patah, plus tulang di punggung dia lagi yang ada complications, aku pun nda pastila apa.. ya Allah, mudah²an tiada apa² terjadi sama kak lina. dia sangat, sangatlaa baik. ambillah masa sebanyak²nya pun, tapi pulihkan dia ya Allah, supaya dia boleh bergerak dan berjalan seperti sedia kala. amin. amin. amin.


gambar raya 2010. abang boi, kak lina and irfan di paling kanan gambar.

jom ambil pengajaran daripada accident ni. berhati² memandu. pakai safety belt. cek tayar, enjin suma sebelum memandu. mama cakap dorang accident maybe sebab tayar tu tiba² time memandu tu meletup. nasib baik abang boi xpecut laju, and dorang pakai safety belt. kalo nda memang terpelanting keluarla. huhu.

doakan mereka keh.till then.

Nov 22, 2011

cuti.

salam.


alhamdulillah, selesai sudah sesi membeli tiket kapal terbang untuk winter ni semalam. where to? Prague and Dublin! :) well, ekceli aku xrasa aku shud be that excited pun. kalo ikutkan hati dan perasaan aku mau balik msia, lagi² lepas dapat tau kazen aku accident. alhamdulillah just cedera ja, tapi qmeme bila mama cerita yang dorang suma akan berkampung di KK, bergilir² jaga kak lina and abang boi, rasa macam bersalah pulak xbalik. tapi last² aku xbalik jugak, sebab mama nda suruh (ya mama kasi warning sda haritu jangan slalu sangat balik rumah uhuk uhuk).and lagi satu tahun depan maybe aku akan balik msia. bulan 3 mungkin. sebab kazen aku mau kawin :) hanya doa aku titipkan dari sini,mudah²an sumanya selamat. amin. amin.

alhamdulillah irfan sihat. muka dia habis luka² sebab terkena kaca kereta time accident tu.

so, this will be the first timenyalah aku travel sorang² ni. kalo balik msia tu sorang² aku besa sdaa. xdinafikan yang ada juga perasaan takut tu. bila aku cerita ngan kawan² aku, mesti dorang akan cakap "beraninya ko. bahayalah perempuan jalan sorang²". ahaa. lagilaa xsedap ati. doakan jalah sumanya baik² aja keh?? :) napa xjalan ngan kawan? well, kalo mau jalan ngan kawan sebatch aku, perempuan kami 8 orang ja, 24 orang lagi lelaki. oleh sebab babah nda suruh jalan ngan lelaki SAJA, so memang aku kena jalan ngan pompuan la. kalo mau jalan ngan budak laki boleh, tapi mesti ada budak perempuan.dalam batch aku ada yau, dia slalunya ada program travelling dia sendiri. the rest, 5 orang daripada tu sibuk dengan program usrah, sorang lagi angosh aku sda ajak dia haritu, tapi dia xcukup bajet so xpela. and last² je me retrouve toute seule la jawabnya voila voiluu. kadang² sedihla jugak. sebab aku rindu mau jalan² ngan dorang, rindu sangat. tapi tula, sumanya pun scattered di pelusuk france ni.dengan aku sorang di Rennes, Yau di Laval, Angosh and Ipeyn di Besançon, Mlat and Ummu di Rouen, Nad di Toulouse and Farah di Marseille, plus lagi masing² suda busy dengan hal ijazah dan xlupa jugak ramai yang busy dengan program² usrahnya. xpala. aku paham. sebab aku pun pernah melalui zaman² aku busy dengan program² tu. skang ni, biarla aku teruskan impian aku. travel banyak². travel sorang² pun jadilah kan.



iA akan bertemu dengan budak² nih time RDH di Lyon ni nanti. ahaa. the first program yang aku attend tahun ni. kalo tahun lepas rasanya minggu² pun pegi berprogram, berdaurahla, berusrahlaa. so, excited mau jumpa suma orang! n lepastu, kita bawa diri kita sendiri sorang² yee :)

okla tu ja. petang ni aku ada presentation. berbelit² lidah prektis haha. doakan aku!

Nov 20, 2011

benci.

salam.

I started my day today with revising RMN, which I think was wrong. sebabnya aku jadi bad mood n tensen ngan menatang alah ni! orang kata, benda alah ni senang, tapi untuk aku x. sebab aku xjumpa n xpaham cemana cikgu tu boleh jumpa macamtu. oh and hell yeah, siyes aku dah benci cikgu tu. boleh x boleh x?

nilah RMN. tujuan dia adalah untuk menganalisis stucture chemical substance. contohnya, kita buat eksperimen untuk synthesis satu substance ni, so kalo mau cek kita dapat substance yang betul ka x, salah satu cara untuk cek is guna RMN ni lah, voila voiluuu. ya principenya aku paham.tapi bila mau analisis tu ya Allah tuhan sajalah yang tau. masalahnya cikgu xbagi pun cukup clue untuk dapatkan maklumat tu, tapi cemana dia boleh dapat? xkanla salin jawapan yang dia dapat ja kut? kalo macam tu aku pun boleh buat.lepastu bila orang tanya dia pun xtau cemana dia dapat. wth kan? arghh. 

now aku teda mood sda mau study yang lain. terima kasih RMN. esok confirm² la aku xpegi kelas dia. pegi kelas dia lagilah aku xpaham! sekian terima kasih.

Nov 19, 2011

sejarah.

salam.


tadi stalk page sekolah aku di facebook. lepastu ternampak gambar ni:



kuiz sejarah. betul² menggamit memory aku. dulu time sekolah aku ada jugak ikut kuiz sejarah ni, wakil sekolah kuiz sejarah antara sekolah² di Labuan.dengan sepa sda aa? rasanya sama Dahziela, Suriah and sorang lagi aku nda ingat hee ampunnnn! excitednya Tuhan saja yang tahu. yalah, aku jarang kot dipilih wakil² ni. yang pernah aku wakil pun, Kem Integrasi di Labuan, Hari Kebudayaan Perancis di STF,Johor, kuiz koperasi di Labuan, kuiz sejarah ni and last but not least, Perfect Score di SMESH. ya, itu ja. so, bila kena pilih wakil sekolah, plus lagi subjek ni memang subjek kegemaran aku, memang semangat gilalah study! walaupun kena baca nota dari form 1 sampai form 5, semangat untuk menang tu memang membara², lebih² lagi pertandingan tu dibuat di dewan sekolah. 

time pertandingan tu berlangsung, siyes suasana hot gila. sebab kena lawan ngan SMK Labuan yang merupakan pencabar terdekat kami.part yang paling sweet? time dapat jawab soklan and budak² ni sumanya bertepuk tangan dengan semangatnya :) siyes, part tu memang sangat xboleh lupa. tapi bila kuiz tu mau habis, aku asyik dapat soklan yang susah ja. and ya, bila xdapat jawab tu, aku rasa down, sebab rasa aku rasa macam aku sda menghampakan harapan suma orang. n mine too :(

apa² pun, waktu sekolah memang xboleh dilupa.kalo lah dapat rester ja jadi budak sekolah menengah kan bagus? haha. dalam mimpi jalah fadhilah oi.

till then.