salam.
alhamdulillah,akhirnya walaupun dengan berat hatinya balik,aku sampai jugak di France.perjalanan ke sini agak mencabarla jugak,flite ke KL delayed 1 jam,then flite ke Paris delayed 2 jam(sdala duduk sebelah orang french,bising dengan complain dorang ja huhu).time sampai epot tu terkejut jugak bila steward tu umumkan yang suhu Paris 9 celcius saja.nda pecaya mula2,yalah skang kan masih summer.tapi bila tunggu tren tu,menggigil la jugak.well,kemarin hari mencabar untuk aku.kononnya puasa,then bawa beg berat2 sorang2,sampi sket lagi mau tergolek tyme turun pki escalator.hoho.last2 tu buka posa jalah.mmg xsanggup lagi.tido pn nda sedar2 dari pkul 4 sampai kol 9 lebih.bangun2 sda gelap.ish3
sekarang ni pukul 4 pagi di France.jetlag lagi kali.busan2 ni pigi buka lagu raya.sedihla jugak bila teringatkan family di rumah.time kol rumah kemarin lepas smpi,babah kestau yang baby kak effa yang baru lahir nda smpi beberapa hari meninggal dunia.rasanya time tu jugak mau nangis.rasa mcm dekat sangat ngan baby ni walaupun xpenah lagi nampak dia.dia lahir xcukup bulan,jadi mmg kena monitor ja.tapi sda namanya hospital labuan kan,harapan untuk baik tu nipis sekali.banyak sda kes hospital ni ngan family aku,kak ong lost her baby yang dia tunggu2 selama 8 tahun sebab doktor kat sana suruh dia balik eventho dia sda sakit2 mau beranak,last2 anak dia meninggal dalam perut.syahmi,my another anak buah.lahir normal,tapi lps kena monitor sumthing happend and eventho umur 4 tahun sda,sampai skang xboleh berjalan.mama cakap tyme dia kecil kena sumbat hos ja jadi urat saraf kat lelangit dia putus....
cukupla.kalo xdiingatkan kuasa Tuhan,memang ak akan sue hospital tu.banyak sda kes2 mcm ni dlm family ak.ntah doktor kelulusan yang low-class kali ya pigi hantar cni.yalah,kununnya Labuan ni kampung kan...
sedih.baby tu lahir 15 Ramadan tau.sama ngan ak,tula rasa sedih sangat.kak effa harap sangat yang baby dia bila besar akan jadi macam makcik dia.tapi nda kesampaian..
semoga Allah mencucuri rahmat kepada arwah.Al-Fatihah.
okla mau siap2 kan sahur.nanti updte lagi!:)
Rennais 2013-2014
Aug 31, 2010
Aug 15, 2010
Sungkai
salam.
2 weeks left and I will be leaving to France.Setiap masa yang ada ni aku try peruntukkan untuk bersama dengan family:bermain2 dengan anak2 buah aku yang comel2 and gemuk2,bermanja2 dengan mama and babah,pegi berjaur sama nana pegi kedai,gaduh sama faris jugak.hoho.sedih tu sedih la jugak,terpaksa meninggalkan Labuan time2 posa ni.nda sempat beraya di Labuan lagi skali lagi tu..huhu.sabo jalah.
Tapi nda pa la kot,sebabnya ak masih dapat merasa suasana berbuka puasa(sungkai) beramai2 di rumah arwah nenek.slalunya,kami akan berkumpul di sana and makan ramai2.mmg bisingla dengan suara kami2 bercerita,bising sbb baby datang mengacaula,tapi best.nnt surely ak akan rindu suasana ni.
Nda lama lagi stat sekolah as senior di departement chimie tu.ak takut pasal stage(praktikal) ja.yang lennnya ak excited.nda sabar mau bersaing dengan orang lain,try utk berkawan dengan org2 french sbb tahun lps ak xla suka sgt bergaul sama drg.apa2 pun ak lagi excited sbb xlama lagi ak akan tinggalkan Bethune dan pergi ke tempat lain.orang len slalu kata,perempuan xbek sorang2 ja di satu2 tempat.tapi tahun depan,maybe ak xakan ikut nasihat tu.xsemestinya kena ada perempuan lain baru survive kan.yang pentingnya,ada kawan.kan?
this is my anak buah,tumpi aka seif.yang lagi seorang gambarnya di hp,malas mau pindahkan.hehe.waiting for another anak buah this nov^^
ok la itu saja.selamat berpuasa!^^
2 weeks left and I will be leaving to France.Setiap masa yang ada ni aku try peruntukkan untuk bersama dengan family:bermain2 dengan anak2 buah aku yang comel2 and gemuk2,bermanja2 dengan mama and babah,pegi berjaur sama nana pegi kedai,gaduh sama faris jugak.hoho.sedih tu sedih la jugak,terpaksa meninggalkan Labuan time2 posa ni.nda sempat beraya di Labuan lagi skali lagi tu..huhu.sabo jalah.
Tapi nda pa la kot,sebabnya ak masih dapat merasa suasana berbuka puasa(sungkai) beramai2 di rumah arwah nenek.slalunya,kami akan berkumpul di sana and makan ramai2.mmg bisingla dengan suara kami2 bercerita,bising sbb baby datang mengacaula,tapi best.nnt surely ak akan rindu suasana ni.
Nda lama lagi stat sekolah as senior di departement chimie tu.ak takut pasal stage(praktikal) ja.yang lennnya ak excited.nda sabar mau bersaing dengan orang lain,try utk berkawan dengan org2 french sbb tahun lps ak xla suka sgt bergaul sama drg.apa2 pun ak lagi excited sbb xlama lagi ak akan tinggalkan Bethune dan pergi ke tempat lain.orang len slalu kata,perempuan xbek sorang2 ja di satu2 tempat.tapi tahun depan,maybe ak xakan ikut nasihat tu.xsemestinya kena ada perempuan lain baru survive kan.yang pentingnya,ada kawan.kan?
this is my anak buah,tumpi aka seif.yang lagi seorang gambarnya di hp,malas mau pindahkan.hehe.waiting for another anak buah this nov^^
ok la itu saja.selamat berpuasa!^^
Jul 9, 2010
in Labuan.
salam.
Alhamdulillah.sampai jugak di Labuan hari isnin tu lepas seminggu di KL..well,kalo ak,ak lebih prefer Labuan dari KL.3 words to describe KL:sesak,sesak and SESAK! ouhh xpayahla crita lagi.yang pentingnya sda sampai Labuan tercenta~hee.
Apa yang berubahnya Labuan?
hurm.dari pemerhatian ak yang xseberapa ni kan..skang ni banyakla jugak macam bangunan yang sda dibina.shopping complex,ada Times Square Labuan,then ada hotel,dalam 3 buah gitu.then pasar sayur dia pun baru.banyakla jugak!tapi bila diperhatikan,tempat maksiatnya pun makin bertmbah.geram bha tengok pilak2(read:orang2 asing dari filipina or indon or mana2 jalah).sdalah gedik,seksi.kasi sakit mata saja ooo!mudah2anla nanti kamu kena tangkap polis.aminnnnn 10000000X
lepastu..kereta pun makin2 bertambah.jangan terkejut kalo di Lbuan yang kecil ni pun boleh jam.yalah,sini kereta murahkan.mmgla makin banyak kereta.tapi dun worry,walaupun gitu xakan punya kereta tu terjun dalam laut.opsss
ouh ya.rumah tngah renovate skang.so angan2 ak untuk menghias sendiri bilik ak tyme summer ni hancusss gitu ja.xpala.mudah2an kalo tahun depan dapat balik bolehlahh menghias2 bilik.excited!hee.
mbha tu ja kali.ntah teda critala.untuk sepa2 yang exam tu(oshn and saeema) chaiyok!nanti insyaAllah panjang umur kamu sampai malaysia sda kita jumpa k.untuk sepa2 yg baru stat sem tu,chaiyok jugak.jangan jeles org cuti ya.ngeh3.untuk yang bersummer2an skang ni,selamat bercuti!:)
Alhamdulillah.sampai jugak di Labuan hari isnin tu lepas seminggu di KL..well,kalo ak,ak lebih prefer Labuan dari KL.3 words to describe KL:sesak,sesak and SESAK! ouhh xpayahla crita lagi.yang pentingnya sda sampai Labuan tercenta~hee.
Apa yang berubahnya Labuan?
hurm.dari pemerhatian ak yang xseberapa ni kan..skang ni banyakla jugak macam bangunan yang sda dibina.shopping complex,ada Times Square Labuan,then ada hotel,dalam 3 buah gitu.then pasar sayur dia pun baru.banyakla jugak!tapi bila diperhatikan,tempat maksiatnya pun makin bertmbah.geram bha tengok pilak2(read:orang2 asing dari filipina or indon or mana2 jalah).sdalah gedik,seksi.kasi sakit mata saja ooo!mudah2anla nanti kamu kena tangkap polis.aminnnnn 10000000X
lepastu..kereta pun makin2 bertambah.jangan terkejut kalo di Lbuan yang kecil ni pun boleh jam.yalah,sini kereta murahkan.mmgla makin banyak kereta.tapi dun worry,walaupun gitu xakan punya kereta tu terjun dalam laut.opsss
Jun 26, 2010
so I'm going home.
salam.
kurang daripada 2 jam,aku akan tinggalkan Bethune and stay di hotel dekat ngan Charles de Gaulle airport.macam xcaya,tapi esok aku akan balik sda!doakan semuanya selamat,amin.
Jun 10, 2010
Jun 2, 2010
hectic.
start minggu depan,jadual aku akan jadi makin hectic.
senin:exam TP(hate it.i'm in the first group who will pass the exam at 8 o'clock!)
selasa:TP je kot
rabu:presentation PPP.no!!!
khamis:exam orga(sangatlah best!)
jumaat:exam orale FG(dengan semua law pasal the worker's rights in France,i'm going to be crazy)
yang pastinya,minggu depannya kami ada 4 exams and kena hand in projet tutoree which is belum lgi di buat.hoho tres bien.
terkapai2.my soul is not here but i'm obliged to do so many things.*sigh*
senin:exam TP(hate it.i'm in the first group who will pass the exam at 8 o'clock!)
selasa:TP je kot
rabu:presentation PPP.no!!!
khamis:exam orga(sangatlah best!)
jumaat:exam orale FG(dengan semua law pasal the worker's rights in France,i'm going to be crazy)
yang pastinya,minggu depannya kami ada 4 exams and kena hand in projet tutoree which is belum lgi di buat.hoho tres bien.
terkapai2.my soul is not here but i'm obliged to do so many things.*sigh*
Subscribe to:
Posts (Atom)


