Rennais 2013-2014

Rennais 2013-2014

Aug 30, 2007

::mega chouette!!^-^::

salam..

ari slasa tu,kami yg french kos ni,pi lawat alliances francaise(ni kiranya mcm pusat bhs prancis di malaysiala) yg terletak di jln gurney,kl..kiranya bestla jugak..eventhough rs mcm penat sketla coz posa nifsu syaaban..hm..di sn tu,mr farid,slh sorg org yg penting di alliances tu,trgkan to us psl france,then dia kestaula sket2 psl tours(tmpt yg bkl aku pigi nih;p) n also angouleme..very2 informativela..then,kami lwt bibliotheque(library dia)..gla btul..rambang mta trus aku tgk byk buku..n all in french!!walla..mmg bestla..n aku btul2 ska bc satu buku crita bdk2 ni..best gilaknya!!^_^
in front of alliances francais be4 leaving^_^

ehhe..then kemarin,kami ada test maths..hmm..nda taula apa jd..tunggula dpt rsult..ehhe..lps abis klas tu,aku n mlat pi low hyat..best gilak..apa nda,tem kami nek ktm tu,ada tourist n also sailors..hehhe..pa lg,cuci matala..sdala cute2..;p
actually aku mau survey camera jak di sn,tp last2 aku decide mau bli trus jakla..alang2 sda pigi low hyat kan..bek bli trus..kiranya okla jgk..samsung,7.2 mp 4 just rm599..then dia kasi free mmc,tripod n also bat charger..ehhee..

n arini,kami abis awl,yippee..bestnya..lps ni,pkl 4 lbh,i'm off to kak fifi's house di serdang..tdur sn..but havent confirm yet until when i'll be there..n then,of cozla kan,faire les courses/shopping!!!;p

last but not least,SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN KE-50!!^_^

p/s-exactly 1 month be4 departure..:(

Aug 27, 2007

::c'est chic!!::

assalammualaikummm!!

olla!!akhirnya dpt jgk aku on9 mlm ni..br jak lps siapkan assignment maths td..pastu stadi french jap,then chat sm kak sya..btw,minggu lps,tem ari jumaat tu,aku ada crita kan psl yg kami bt persmbhan di UITM shah alam??hmm..aku mlsla mau komen,tp scra ksluruhannya,mmg best!!^_^
tem di uitm shah alam,sblm bt pesmbhan..with mademoiselle das^_^

then,ari sabtu tu,aku ikut ipin pi tdur di rmhnya,coz tgh hari tu dia ada bt kenduri doa slamat b4 our departure..yg ikut pi kenduri tu,aku,ummu,che` we,piqah,syazwan,amin,ajiem,rafiq,lucas,mat le..yg tdur di rmhnya aku,ummu,piqah n che` we.ari sabtu tu xdala jln2,just mlm tu kami pi kdai gmbr jap n tangkap gmbr..just 4 da visa..yg mau bw pi france tu nnt2 la..mls mau pkir..huhu
yg ni plang,tem cheese tasting..cheese dia yg di tgh2 tu..

ari ahad tu plang,aku ikut ipin hantar piqah blk ke KBU(tmpt c tan stadi) di damansara kali..yg pentingya,lps hantar brg2nya di hostel dia,kami pi berjaur ke OU(one utama) n apa lg,cuci matala..haha..n aku ada bli bj sejuk ni..warna pink(yay!)n kiranya okla harga dia..ada discount lg..ehhe..kami blk dr OU tu tem maghrib,then smbhyg maghrib di KL central n blk lbh kurang pkl 8.10 gitu..blk sm zul,terjmpa tem di kl central..n then,smpi di cemara,pkl 9 lbh..lps tu bli envelope,then ada perjmpaan mau bincang psl bj batch..hmm..aku menyebok tnjk muka jak,nda mask dicussion pn..ehehe

td plang,ada listening test n also,kami isi borang utk bt visa..esk plang,kami bkl lawat Alliances Francaise di kl..kalo ada gmbr nnt aku mskkan aa..tu jak,salam!

p/s-Slamat myambut Nifsu Syaaban!!^_^

Aug 23, 2007

cheese tasting!!!

salam...

sori coz lmbt post..ari slasa tu,as i said,kami ada cheese tasting..eat with baguette(roti panjg dr prancis) n also tuna..with some snack too..but xsumala aku dpt mkn coz taste dia bizarre oo..ehehe..;p

n then,kemarin ptg,kami ada exam fizik..gila pnyla terseksa jwb soklan2 dia..susah gila la yg penting..n kami abis pkl 7 lbh..smbhyg blm lg..lps abis jak,klam kabut pi smbhyg di ALM..huhu..n then smbg trus smbhyg mahgrib..skalinya,tgk2,bus yg boys naik sda jln..so,kami kena tunggu lbh kurng 30 minit 4 da next bus...mmg kena tabahla..huhu..lps blk n mkn plang,ada praktis lagu di dewn 4 da Language Night esk mlm di UITM Shah Alam..

4 tday,kami ada demonstrasi men TAROT..gem kad yg femes di france kot..ntahla..tp td aku xla men pn..just tgk skjp2 drg men,then bc lg skali Ayat-ayat Cinta...jiwang gila..lama sda nda berjiwang..ndapala,nnt blk labuan,aku mesti bli satu novel..mesti!^_^

kla,tu jak kot..n esk mlm,kami bkl bt persmbhan di UITM shah alam utk Language Night tu..hopefully bestla..ehehhe..that's all,salam!^_^

p/s-actually,aku mau mskkan gmbr tem cheese tasting,but lmbt sgtla loading..len kali kalo ingat aku mskkan ya^_^

Aug 19, 2007

::what a day......::

Assalammualaikumm..

muehehe..yezza,arini aku ada byk ms mau bertenet,coz aku xjln2 wif my fwens..actually mmg ada fendi bgtau zarul mau bw jln2,but mcm mls plang coz kemarin sda jln with drg..ngeee..best jugakla..kami jmpa di sunway piramid..aku plh tmpt tu coz tmpt tu dkt jak ngan shah alam,just 2 station n sng sket mau blk memandangkan mlmnya tu aku ada ikut marching di stadium uitm shah alam..huhu..mula2 tu,aku pi sn sm member2la..mlat,ummu,angosh,farah,nad,bucks,palie,bib,hafiz,lucas,haiqal..tgk wyg the simpsons(crita yg ntah apa2)..n then pi jmpa nanako..pas2,nda lm lps tu brla c farahan,bj n fendi dtg..mkn di kfc,pas2 lpak sn sjam lbh bcrita..hahha..best plang..lps smbhyg,just jln2 smpila c oshn bgtau drg smpi sda di sunway...but malheureusement,kwn2 aku kan blk sda..so,just jmpa skjp jak..but its okla than xjmpa langsung..apa ndanya,sda sbln since our last meeting di times aritu(yg aku blk lmbt tu..ehehe..)ngan drg sblm pulang ^_^
then,aku blkla ngan drg kan..luckily,tem blk tu ktm tu ndala penuh mcm dlm tin sardin mcm tem kami naik pgi tuh..mmg penuh gila la..smpi2 di shah alam,mau tunggu bas lg..lmbt eh..sabo jakla..n kami smpi di cemara pkl 5 stgh gitu..then have our dinner di cemara.aku patager nasi paprik sm ummu,coz still kenyang lg..ehehe..n then,lps siap2,pi stadium,nek bas pkl 6 stgh..ngan farah sblm marching;p

best jgk ikut marching ni..kiranya aku enjoyla ikut..drpd buhsan2di rmh..huhu..but tu jakla,penat berdiri di tgh2 padang..mau ddk basah plang padang tu..so,just berdirila...kami blk tem mau dkt pkl 12 gitula..pas2 pi makan di restoran mamak dpn tu coz lapar..blk2 tu,smpt lgla aku bertenet jap..ehehe..n tdur mau dkt pkl 2..bgn pagi td?heehe..jgn critala..mmg lmbt..ngeh3;p
okla..tu jakla..nnt aku crita lgla..salam!!^0^

Aug 17, 2007

::hmm~~~~~::

salam..

berkurun sda aku xupdate blog aku nih..ehehe..bknnya apa,connection tenet diblk aku ni ngok ngek sket..yg ni pn syukurla dpt bukak..ari ni ada luck sketla..j'ai de la chance!!^_^

k2..minggu lps,aku sda critakan kami ada btn n then diikuti ngan dinner n sminar masaf di MFI..so..minggu ni plak..nothing special actually,just class mcm besa..but for the semaine prochaine,mmg packla jadual..ececce..pack kunun..ok la..

ari isnin,xla pack pn,class mcm besa(aku kira mau posa ari isnin ni..nazar nda habis posa lg;p)
ari slasa,kami ada cheese tasting(hopefully ak xmuntahla..huhu)..then,ptg tu,ada test fizik dr pkl 4-6..adoila..
ari rabu..ada rehearsel konsert languange night(ak xpasti nm dia apa,but yg pentingnya konsert la..ngeee)
ari khamis..hm..kalo xsilap ada tetamu bkl2 dtg..mau ajar kami main TARO(permainan dr france)..
ari jumaat..tulah,yg konsert tu..kami bt persembhan aux champs elysee n pq tu pleures(y r u crying)
n maybe,insyaallah,kami akan pi rmh ipin..coz family dia mau bt kenduri doa slamat..aku xpastila blh pegi ka x..tgk keadaan la dl..

n also,aku ada ikut recite poem prancis..but xtaula kena pilih ka nda..aku menyebok jak tu..sdala poem pendek gilak..ehehhe..;p

hahhaa..bha,itu jakla..nnt2 lgla smbg...salam^_^

Jul 23, 2007

::Balik INTEC::

salam n salut to mes amis..

hmm..arini mau blk sda pi INTEC..waaa...rasa mls plang mau blk..menghadap assignment(padahal nda byk pn..ehehhe),pastu,membzkan diri dgn klas2..but honestly la kan,when aku blk ni kan,ada la jgk aku terkenang saat2 di INTEC tu..actually mmg bestla di INTEC..cuma kekadang tu,ada sstgh perbuatan org ni membtkan aku sakit ati n hmesick ngan rmh..besalah tukan,bla sda kuar dr sek men,mmg byk ragam manusia yg kita akan jmpa..n i have to confront it..huhu..aku melalut sda tu..hahha..but thats the truthla kan..xpala,sabar jakla..

k aa..aku mau crita psl kemarin..kemarin,aku nda jalan pi mn2 pn..coz ada kenduri harimullah arwah nenek haji ke-100 hari di rmh auntie la sblm zohor tu..bestla jgk,coz rmi kaum krabat aku dtg,then dpt merasa mskan kg!!hhaha..sdapla jgk..n unfortunately,aku nda smpt mau blajar msk dgn my makcik2 mskan2 tuh,coz makcik aku msk awl..hhu..xlehla tgk kan mcm mn mau blajar..ertinya,slama 5 ari aku di labuan nih,aku just blajar bt kek coklat n kek lapis,pas2,masak pki yg perencah maggi tu jak..wawwawa;p

me with tikah tem kenduri kemarin^_^

n then,ptg tuh,pi lawat dygku di smsl lg..n yg bestnya,aku drive!!!ehehhe...beshnya..but tyme lps blk dr nana tu kan,sdkt lg aku mau terlanggar kereta len..nsb bek babah kestau..ehehhe..typical me,always being careless..huhu..n mlm smlm,kak line n kak yanti pi rmh,mau pinjam internet..bercrita2 la kami smbl aku menyiapkan assignment maths aku yg blm pn siap tu..wawawwa..then,mkn n tgk cd kawin kak yanti n abg ijal..huhu..abis tgk cd,apa lg,mcm besalahkan,chatting!!ehhe..tdo pkl 2..huhu

pic abg ijal kawin with kak yanti..semoga berkekalan hingga ke akhir hayat..amin~~~

pg td,hantar babah pi airport lg,coz babah ada meeting lg..huhu..pas2,pkl 10,pi UJ sm2 mama,bli brg,then pi mkn di kdai kopi ceria..n of cozlakan mkn soto..ehehe..lps mama pi pasar,blk umah..kms2 apa yg patut,then smbg dunload lagu french..n skang ni pn aku tgh tunggu lagu2 tu abis di dunload la ni..ehehhe..

k aa..pkl 1 sda..pkl 1.30 aku mau pi airport sda,coz flight aku pkl 3.40 ptg.airsia kan,kena check in awl..huhu..salam~~~!!!^_^