salam.
harini hari sabtu.weekend.tapi banyaaaakkkkk kerja mau buat.(ni pigi mrayau jap:p) tadi kemas dapur.sjam lebih baru siap.banyak nak kena sental lepas 2 bulan xbersihkan dapur.hehe :D
tadi dengar lagu sambil2 dengar lagu melayu.ak xtaula napa,kalo pagi2 mula la jiwang2 layan blues.so tadi ter'dengar' la lagu ak tyme ak muda2 dulu.cewah.then trusla teringat kisah2 di sebaliknya :p
first song:
nilah lagu tyme dinner fivers di waterfront aritu.ekceli tyme tu kami kena buat persembahan depan cikgu nyanyi lagu ni.tapi ak ngan sepa ntah(sori ak xingat) sibuk pegi ambil seafood dekat luar.biasalah sakai sket makan di hotel mahal2 ni.buffet kan.memang suma mau di makan.tyme masuk2 suma org sda di stage.nyanyi lagu ni.tapi best jugak eskep.hehe
lepastu lagu ni:
what so special about this song? well tyme lagu ni femes tyme nilah ak pegi mendaftar di INTEC.tyme tu first tyme jumpa responsable kitaorg (orang yang jaga budak2 french program).so tunggu di luar bilik la..budak2 pompuan duduk2 di bawah 1 pondok,budak laki kat sebelah.lepastu,adala budak laki kat sebelah tu nyanyi lagu ni.ak pun xtau napa ak boleh ingat tapi ntah.walaupun tyme tu rasa macam ackward sebab xkenal sangat (and ak bukan jenis kawan sangat dengan budak laki pun dulu huhu),tapi still rasa mcm best.pelikkan? :)
last but not least:
kalo budak2 fp8 mesti ingat lagu ni.hik3.xmaula crita.biarla jadi rahsia :p
mbhaaaaaa nanti la lagi ak merepek2 lagi.mau pigi bank sama pigi shopping di carrefour.babaiiii
p/s-skang ni sindrom ak mau melipus makin menjadi2.kunun kemarinkan berpacar(read:berinai bukan berdating!!!) tapi last2 nda jadi.tingu movie pun teda yang best aih
Rennais 2013-2014
Mar 5, 2011
Mar 4, 2011
here I am again :p
cuba tengok ni:
comelkannnnnnn????????? tadi melintas satu kedai kasut ni.siyesss comel n cantik kasut baby kat sana.nanti sebelum balik mau angkutla 1 wewewewe
tu jak pun.xda apa pun yg penting :p
comelkannnnnnn????????? tadi melintas satu kedai kasut ni.siyesss comel n cantik kasut baby kat sana.nanti sebelum balik mau angkutla 1 wewewewe
tu jak pun.xda apa pun yg penting :p
alhamdulillah :)
huaaaa sebulan sda xupdate.hik3.bukan apa.aku segan sebenarnya mau update blog depan mama.so lepasni akan update la.macam besala merepek2 jak.nanti ak busan ak baca balik blog ak hoho
alhamdulillah sedar xsedar seminggu sda sekolah stat.yg bestnya stat2 jak ada 2 exams.baru jak abis kemarin exam gc.ak kalo gc ni ak no komen la.aritu siap pegi ajar org lagi (kununnnn).tengok2 dpt 8/20 jak.n guess what?org ak ajar tu dpt 11 kotttttt.adei sabo jalah.dalam sebulan ni mungkin akan jadi bz.dengan exam tiap2 minggunya,then 24hb ni ada presentation projet tut lagi.rasanya bulan 4 nnt bru free.bolehla merayau!!! weee
mau cuti.mau pindah.mau abiskan sekolah.mau balik malaysia jugak!!
xsabar mau tunggu 27hb ni.manala tau dapat merayau pegi paris lagi nyibuk2.heee
till then :)
Jan 8, 2011
Happy :)
Salam.
sorry lama sda xupdate blog.almaklumla sronok bercuti ke malaysia :P alhamdulillah flite nda ada masalah walaupun jumaat petang tu ribut salji :)
sekarang ni mama sama nana stay di bethune sampaila cuti bulan 2 ni.pertengahan bulan 2 ni,tyme cuti februari yang seminggu tu jak ( ok sila bersyukur ), babah,faris sm arip datang then kami akan cuti2 pigi ke london.siok x ada family kt rumah? mestila siok!sebelum pergi ke sek boleh salam ngan mama, masak pn mama masakkan,mau bermanja pn mama ada,boleh shopping sama2,menggedik2 sama2( oh i like this part really much:P)
ak xreti la mau tulis berbunga2 tapi yg pastinya kehadiran dorang memang ak appreciate sgt2.bila trasa di bumi asing ni suma kita kena buat sndiri,suma prob kita solve sendiri.and walaupun ak katakan yg skang ni ak boleh berdiri di atas kaki sendiri,ak masih lagi manja sama mama.maybe sebab dari umur 13-18 tahun ak duduk di asrama.tahun 2007 lepas dpt result spm buln 6 tu pigi ke INTEC shah alam untuk buat preparation selama 3 bulan.then trus fly.so bila ak balik summer tu mmg bermanja haabis la.sampaikan adik2 ak plang yg kena bagi ak can manja2 sm mama.haha terbaalik!xkesahla pun apa org mau ckp.yang penting ak memang syggggg MAMA!
alhamdulillah juga hal2 akdemik berjln dgn lancar.adalah juga markah buruk2 kan tapi ak sda usaha so result tu suma terpulangla kepada Allah untuk menentukannya :) xlama lagi kami kena bt decision untuk tentukan arah tujuan kami lps ni.samaa ada mau smbung licence then master di universite tempatan or masuk engineering school then lps 3 tahun bru dpt master yg dikira berprestij di dunia ni.tapi satu jakla,sengsara kut study sana.dengan budak2 pandai french yg msk sn,mmg persaingan tinggi la.cikgu pn anggap kita ni pandai sgt so dia mcm bagi tutorial yg xda kaitan dengan exam pn.yalah bakal engineer kan mestila pandai2 cari jwpnnya kan? ak skang ni mau ambil licence then mster jk.tpi bru jk dpt emel dr SFERE ( orgnistion yg jg akdemik bdk2 di france) yg kata oleh sbb kami ni ramai,sepa2 yg dpt moyenne lbih dr 12,shud proceed pegi engineering school ( itu yg ak pahamlaa ).ak bukan mau ckp besar laa,tapi ak tau moyenne ak tinggi sket dr tu tp aak ttp jgk mau ambil; licence.aaa.benci.suka buat org dilemma :(
okla,malas sda mau pikir.mau menyibuk mama masak dulu.till then.
sorry lama sda xupdate blog.almaklumla sronok bercuti ke malaysia :P alhamdulillah flite nda ada masalah walaupun jumaat petang tu ribut salji :)
sekarang ni mama sama nana stay di bethune sampaila cuti bulan 2 ni.pertengahan bulan 2 ni,tyme cuti februari yang seminggu tu jak ( ok sila bersyukur ), babah,faris sm arip datang then kami akan cuti2 pigi ke london.siok x ada family kt rumah? mestila siok!sebelum pergi ke sek boleh salam ngan mama, masak pn mama masakkan,mau bermanja pn mama ada,boleh shopping sama2,menggedik2 sama2( oh i like this part really much:P)
ak xreti la mau tulis berbunga2 tapi yg pastinya kehadiran dorang memang ak appreciate sgt2.bila trasa di bumi asing ni suma kita kena buat sndiri,suma prob kita solve sendiri.and walaupun ak katakan yg skang ni ak boleh berdiri di atas kaki sendiri,ak masih lagi manja sama mama.maybe sebab dari umur 13-18 tahun ak duduk di asrama.tahun 2007 lepas dpt result spm buln 6 tu pigi ke INTEC shah alam untuk buat preparation selama 3 bulan.then trus fly.so bila ak balik summer tu mmg bermanja haabis la.sampaikan adik2 ak plang yg kena bagi ak can manja2 sm mama.haha terbaalik!xkesahla pun apa org mau ckp.yang penting ak memang syggggg MAMA!
alhamdulillah juga hal2 akdemik berjln dgn lancar.adalah juga markah buruk2 kan tapi ak sda usaha so result tu suma terpulangla kepada Allah untuk menentukannya :) xlama lagi kami kena bt decision untuk tentukan arah tujuan kami lps ni.samaa ada mau smbung licence then master di universite tempatan or masuk engineering school then lps 3 tahun bru dpt master yg dikira berprestij di dunia ni.tapi satu jakla,sengsara kut study sana.dengan budak2 pandai french yg msk sn,mmg persaingan tinggi la.cikgu pn anggap kita ni pandai sgt so dia mcm bagi tutorial yg xda kaitan dengan exam pn.yalah bakal engineer kan mestila pandai2 cari jwpnnya kan? ak skang ni mau ambil licence then mster jk.tpi bru jk dpt emel dr SFERE ( orgnistion yg jg akdemik bdk2 di france) yg kata oleh sbb kami ni ramai,sepa2 yg dpt moyenne lbih dr 12,shud proceed pegi engineering school ( itu yg ak pahamlaa ).ak bukan mau ckp besar laa,tapi ak tau moyenne ak tinggi sket dr tu tp aak ttp jgk mau ambil; licence.aaa.benci.suka buat org dilemma :(
okla,malas sda mau pikir.mau menyibuk mama masak dulu.till then.
Dec 16, 2010
berdebar-debar.
(sori tajuk macam mau kawin jak :P)
salam.
harini hari khamis.
khamis = 1 hari lagi mau balik!! mau bersorak gila2,tapi bila pikir weather cast yg ckp harini,esok or maybe jugak sabtu nanti akan ribut salji,trus nda jadi :( ntahla,skang ni just preparing for the worst.kalo plan A nda jalan,gunalah plan B.kalo xjalan juga,tawakal jakla.bak kata orang prague,kalo xda problem dlm hidup ni xla best hidup ni.baikkklah tok :D
since kemarin,ak sakit kepala jak memanjang.harini pon.maybe stress pikir psl snow ni kali.skang baru ak sedar yang snow yang cantik tu boleh bw kesan yg besar jugak.yalah,kalo hujan,basah jak.lepastu suhu nek sket.kalo snow,cantik,basah juga,tapi lepas tu licin and possibility untuk tergelincir sangat tinggi.sbb tu la kalo snow banyak jak flight yg delay.haih xpala.tabah jaklah.
banyak lagi belum buat ni.packingnya belum.kemas rumah pn belum.jangan mama pengsan tengok rumah anak daranya yang terlampau lawa ni suda:P
okiessss.mau smbung study.esok exam.the worst thing,just kami jak yg abis kol 5 stgh ptg,kelas len n juniors habis tengah hari.geram x??adei.chaiyok jalah!
till thennn :)
Dec 12, 2010
kelebihan?
salam.
alhamdulillah.selepas hari yang agak emo semalam,arini ak try untuk lupa suma2 tu,and try to be more produktif arini.banyaaakk yang mau dibuat.besalah.xlama lg mau cuti weee.bangun tadi pukul 5 lbh lps tertdur tyme join usrah TeeZed semalam kol 10 lbh gitu kali (sorry kamu,macam besa ak xtahan berusrah mlm2 huhu).
list to do harini:
-projet tut
-TP chimie orga
-TP chimie generale
-TP physique? peut-etre
-study PETROCHIMIE
-study CHIMIE MINERALE
-presentation english
-study produits naturels
huu.bila buat list baru boleh nmpk bykkk lagi xsiap.matainaa.tingu crita korea ja kerja.allez2 !
apa kaitan tajuk sm post ni?eheh.sori td2 mukadimmah jak.hurm.tadi tyme ak cari2 psl tp chimie orga smbil tu ak dengar music.n sdar xsdar 1jam lbh ak abiskan bt psl tu jak.bila abis tu,ak macam,wah,bestnya ak xla rs mcm melencong arini.sbbnya?sbb ak dengar music.ak xtaula napa,tapi bila ak sda dgr music n bt kerja,ak biasanya akan tenggelam dlm dunia ak sendiri.tulah ada aritu kwn french ak tegur,dorg ckp pelik sbb kalo dia,dia xboleh study ngan telinga bersumbat music.maybe certain org macam tu,maybe certain x.ak pn kalo ak rs srabut ak xla psg music pn.ikut mood :)
ak xla kata itu kelebihan pun sbnrnya.cuma mau kata,manusia ni bervariasi.kita cuma kena terima ja walaupun susah n kadang2 rasa xsuka.kan kan?
ouh.gambarni saja jak sbgi hiasan.wee 5 hari lagi balik yea yea! :D
okeh2.mau stat study petrochimie dulu.tata~
alhamdulillah.selepas hari yang agak emo semalam,arini ak try untuk lupa suma2 tu,and try to be more produktif arini.banyaaakk yang mau dibuat.besalah.xlama lg mau cuti weee.bangun tadi pukul 5 lbh lps tertdur tyme join usrah TeeZed semalam kol 10 lbh gitu kali (sorry kamu,macam besa ak xtahan berusrah mlm2 huhu).
list to do harini:
-
-
-TP chimie generale
-TP physique? peut-etre
-study PETROCHIMIE
-study CHIMIE MINERALE
-
-study produits naturels
huu.bila buat list baru boleh nmpk bykkk lagi xsiap.matainaa.tingu crita korea ja kerja.allez2 !
apa kaitan tajuk sm post ni?eheh.sori td2 mukadimmah jak.hurm.tadi tyme ak cari2 psl tp chimie orga smbil tu ak dengar music.n sdar xsdar 1jam lbh ak abiskan bt psl tu jak.bila abis tu,ak macam,wah,bestnya ak xla rs mcm melencong arini.sbbnya?sbb ak dengar music.ak xtaula napa,tapi bila ak sda dgr music n bt kerja,ak biasanya akan tenggelam dlm dunia ak sendiri.tulah ada aritu kwn french ak tegur,dorg ckp pelik sbb kalo dia,dia xboleh study ngan telinga bersumbat music.maybe certain org macam tu,maybe certain x.ak pn kalo ak rs srabut ak xla psg music pn.ikut mood :)
ak xla kata itu kelebihan pun sbnrnya.cuma mau kata,manusia ni bervariasi.kita cuma kena terima ja walaupun susah n kadang2 rasa xsuka.kan kan?
ouh.gambarni saja jak sbgi hiasan.wee 5 hari lagi balik yea yea! :D
okeh2.mau stat study petrochimie dulu.tata~
Subscribe to:
Posts (Atom)





